سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عراقی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

طراحی لباس‌های فرم دانش آموزان به سبک مُدهای اسلامی

معاون اداره کل فرهنگی وزارت آموزش و پرورش‌ از تدوین دستورالعملی‌ برای ساماندهی روند تهیه و توزیع لباس فرم دانش‌آموزان خبر داد.

علی عراقی معاون اداره کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش‌ در گفت‌ و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در مورد ساماندهی لباس فرم در مدارس‌ اظهار کرد: کارگروه‌ ساماندهی مد و لباس اسلامی و ایرانی در معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد تشکیل شده و دستورالعملی‌ را برای ساماندهی تنظیم کرده است.

وی ادامه داد: در کارگروهی‌ که آموزش و پرورش و بخش‌هایی نظیر آن عضو هستند تأکید بر استفاده دانش‌آموزان از پوشاکی با الگوهای ایرانی و اسلامی و استفاده از پارچه ایرانی با طرح‌ها و مدل‌های جذاب برای دانش‌آموزان مورد توجه قرار گرفته است.

معاون اداره کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش‌ گفت: در راستای این کارگروه‌ جشنواره سالیانه‌ای در رابطه با ایده‌های مرتبط با نوع پوشش تشکیل می‌شود که دانش‌آموزان هنر‌ستانی در رشته‌های طراحی لباس و پارچه در فضای رقابتی سالمی وارد شده تا بهترین الگوهای‌ لباس بعد از این جشنواره مشخص و به مدارس ابلاغ‌ می‌شود.

عراقی با اشاره به اینکه لباس مدارس باید با توجه به دوره تحصیلی در نظر گرفته شود، تصریح کرد: در تمامی فرم‌های در نظر گرفته شده برای دانش‌آموزان باید هویت ایرانی و اسلامی نمود پیدا کرده و در عین حال الگوهایی‌ با نشاط و متنوع ارائه شود.

معاون اداره کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش‌ در مورد روند تهیه لباس‌های فرم دانش‌آموزان که خارج از مدرسه انجام می‌شود، بیان کرد: اکنون مدارس با تولیدی‌های بخش خصوصی یا تولیدی‌های هنرجویان‌ کاردانش‌ فعالیت می‌کنند اما برای ساماندهی این شرایط آموزش و پرورش با همکاری وزارت ارشاد و نهادهای مربوطه‌ در حال تدوین دستورالعملی‌ برای تهیه لباس فرم دانش‌آموزان است و امیدواریم‌ تا مهر ماه این دستورالعمل برای مدارس اجرایی شود.

انتهای پیام/

اجرای مدهای اسلامی در لباس فرم دانش‌آموزان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.