سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۷ هزار دانش‌آموز با نیاز ویژه در مدارس کردستان تحصیل می‌کنند

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: امسال ۹۷ مرکز خدمات آموزشی، پرورشی و حمایتی به بیش از هفت هزار دانش‌آموز با نیاز‌های ویژه استان خدمات ارائه می‌دهند.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،به نقل از روابط عمومی اداره‌کل آموزش و پرورش استان کردستان، خلیل رنجبر در گردهمایی تخصصی مدیران مدارس با نیاز‌های ویژه و مراکز اختلالات یادگیری گفت: ۹۷ مرکز خدمات آموزشی، پرورشی و حمایتی ویژه دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه استان در سال‌تحصیلی جاری خدمات ویژه‌ای به بیش از هفت هزار دانش‌آموز با نیاز‌های ویژه استان خدمات ارائه می‌دهند.

وی افزود: ۲۲ مدرسه با نیاز‌های ویژه، ۴۸ مدرسه به صورت ضمیمه در کنار مدارس عادی، ۱۹ مرکز اختلالات یادگیری دولتی و هشت مرکز خصوصی در سطح استان فعالیت‌های آموزشی، پرورشی، حمایتی و توانبخشی خاص را به دانش‌آموزان ویژه ارائه می‌دهند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان تصریح کرد: ۵۷۳ معلم و کادر آموزشی متخصص و ماهر در مدارس با نیاز‌های ویژه و مراکز اختلات یادگیری و ۸۰ معلم رابط تلفیقی در مدارس عادی به دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه استان خدمات آموزشی، پرورشی، توانبخشی و حمایتی ارائه می‌دهند.

وی گفت: مدیریت مدارس استثنایی نیازمند روابط عاطفی، انسانی، سعه صدر، انگیزه، دلسوزی و روابط عاطفی و معنوی بالایی است و مدیران مدارس با نیاز‌های ویژه با ظرافت، حساسیت، تعهد و دلسوزی خاص، امورات و مسائل مربوط به دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه را پیگیری می‌کنند.

رنجبر خاطرنشان کرد: هدف اصلی مدیریت آموزشی تسهیل و پیشبرد امر آموزش و یادگیری است که این مهم در آموزش دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه دقت نظر خاصی را می‌طلبد و اگر برنامه‌های آموزشی و یادگیری با روشن‌بینی اجرا شود و هدف‌ها به صورت قابل فهم و عملی طرح شود می‌توان بازده مدارس با نیاز‌های ویژه را تا حد قابل توجهی بهبود بخشید.

انتهای پیام/م

ارائه خدمات ۹۷ مرکز آموزشی، پرورشی و حمایتی به دانش آموزان کردستانی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.