وی با بیان اینکه در سالهای گذشته سیستمهای شهرسازی در زمینه صدور گواهی و پروانهها کاملا جزیرهای بوده است، افزود: شهرداری تهران به مدد اطلاعات مکانی این ارتباط را در شهر تهران یک پارچه کرده است.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری با تاکیر بر اینکه دستاورد این اقدامات تفاوتهای چشمگیر در صدور پروانه و گواهی است، گفت: این اقدامات با گذشته بسیار فرق دارد به گونهای که در این زمان برای آن هزینه قابل توجهی صرف شده است.
پشمچی زاده با اشاره به چگونگی صدور پروانهها در سالهای 84 و 85 گفت: فقط در بحث آرشیو 260 میلیون برگ پروندههای مناطق 22 گانه را آرشیو کردیم.
وی ادامه داد: هوشمندسازی مبتنی بر مباحث طرح تفصیلی بعد از ابلاغ طرح تفصیلی به نزدیک به 100 پروانه صادر شده رسیده است.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با بیان اینکه هر سال برای 80 هزار واحد مسکونی و 1200 پارکینگ پروانه صادر کردیم، یادآور شد: همه این خدمات را به مدد خدمات سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات انجام دادیم.
پشمچی زاده با بیان اینکه اتکای ما به نقشههای یک هزارم و طرح تفصیلی به ما در آینده کمک خواهد کرد، افزود: باید با دقت بیشتری نسبت به این موضوعها عمل کنیم چرا که بسیاری از بازدیدهای ما با اتکا به این نقشهها حذف میشود.
وی با اشاره به اجرای بیش از 10 هزار طرح اجرایی در سالهای گذشته، تصریح کرد: مبنای کار ما برای صدور پروانه طرحها و نقشهها بودند و با اتکا با این نقشهها طرحهای اجرایی اصلاح میشوند.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با تاکید بر اینکه باید فرآیند صدور پروانه به دفاتر خدمات الکترونیک سپرده شود، گفت: مداخلههایی که در غالب شوراهای معماری پیش آمده بودند را به حداقل رساندیم و به مالکان اجازه دادیم شرایط مالی خود را مدیریت کنند.
پشمچی زاده گفت: این خدمات و برنامهها در کنار مدیریت بهتر برای شهرداری موجب میشود آنها نیز مدیریت و تصمیم گیری بهتری داشته باشند و فعالیتهای خود را به شیوه بهتری انجام دهند.
انتهای پیام/