سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آخوندی در کمیسیون صنایع مجلس:

فقدان سیستم حمل و نقل مناسب دلیل افزایش جمعیت در مراکز شهرهاست

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی، گفت: به علت نبودن سیستم حمل و نقل مناسب، افزایش جمعیت ما بیشتر در مراکز شهرها است،

به گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان   عباس آخوندی در نشست مشترک با کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی که بعد از ظهر امروز (یکشنبه، 22 مرداد ماه) برگزار شد، اظهار داشت: آینده حمل و نقل، شهرسازی، صنعت و معدن کشور به بخش ریلی بازمی گردد و توجه به این مسأله بسیار مهم است.

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی با بیان اینکه بحث ریل تنها در حوزه باری مطرح نیست بلکه حوزه مسافربری آن نیز از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: در این حوزه حرف های زیادی گفته شده است که با عمل فاصله بسیار زیادی دارد.

وی با اشاره به اینکه 19 میلیون تن فولاد در کشور طی سال جاری تولید شده است، ادامه داد: این میزان از تولید فولاد در بخش حمل و نقل یعنی 90 میلیون تن بار کل حمل و نقل ریلی بار ایران 40 میلیون تن بوده است که این مسأله خود یک رکورد محسوب می شود.

آخوندی با تأکید بر اینکه وقتی وارد بحث توسعه صنایع و معادن می شویم باید به حمل و نقل ریلی نگاه ویژه ای داشته باشیم، بیان کرد: از حومه تهران به تهران و بالعکس سالانه 700 میلیون نفر سفر صورت می گیرد که 98 درصد آن با خودرو انجام می شود این مسأله باعث ترافیک، ناامنی، آلودگی است.

وی با اشاره به اینکه بحث ما در ریل مسأله حمل و نقل بار نیست، اضافه کرد: مراکز استان ها هیچ چاره ای جز اینکه حمل و نقل آن ها بر روی ریل برود ندارد که این مسأله نیازمند صورت گرفتن یک کار بزرگ است.

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی با بیان اینکه اگر بتوانیم حمل و نقل ریلی را برای تهران و حومه ایجاد کنیم حجم تقاضای مسکن در تهران نیز کاسته می شود همانند چیزی که در دیگر کشورهای جهان وجود دارد، تصریح کرد: به علت نبودن سیستم حمل و نقل مناسب، افزایش جمعیت ما بیشتر در مراکز شهرها است، در برنامه ششم توسعه تشکیل شرکت حمل و نقل به حومه دیده شده است.

آخوندی با اشاره به اینکه در سال جاری هزار و 800 کیلومتر ریل گذاری صورت می گیرد، افزود: این اتفاق جدید و بزرگ است که 900 کیلومتر آن مربوط به کشیده شدن خط جدید در کنار خط قدیمی است و در حال حاضر 13 هزار کیلومتر ریل نیز در دست ساخت داریم.

وی ادامه داد: خوشبختانه صنایعی وابسته به حمل و نقل ریلی مانند تولید ریل، تولید واگن، سوزن سازی با تمام ظرفیت در حال کار هستند.

وزیر پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه تأمین مالی بخش حمل و نقل ریلی مهم ترین مسأله در آن است بیان کرد: پروژه های ریلی کشور با همکاری مشترک ایران و برخی کشورها در حال انجام است.

آخوندی با اشاره به اینکه در انجام کارهای زیرساختی ارقام بزرگ هستند و بخش خصوصی توان ورود به آن را ندارند، گفت: منابع بانکی نیز در این زمینه نمی توانند ورود کند.

وی با بیان اینکه هزار و 200 پرواز عبوری از آسمان ایران صورت بگیرد، تصریح کرد: 1 میلیون و 200 هزار تن بار توسط حمل و نقل ریلی کشور به کشورهای دیگر منتقل می شود.

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه یک سوم از شهرنشین ها در حاشیه شهرها زندگی می کنند، بیان کرد: هیچ کدام از این طرح ها مانند مسکن مهر پاسخگوی مشکلات مسکن نیست بحث مسکن را باید محله به محله حل کنیم، تمام این بافت ها به 2 هزار و 700 محله تقسیم شده اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بحث مسکن مهر تقریبا تمام شده است و 90 هزار واحد آن باقی مانده است که عمده آن ها در پرند، پردیس و برخی کلان شهرها وجود دارد.

در ادامه این جلسه رضا انصاری با بیان اینکه یکی از عوامل موثر بر کاهش تلفات جاده‌ای گسترش بزرگراه‌ها است، گفت: بیشترین تلفات را در جاده‌های استان فارس است و امیدواریم به بزرگراه‌های این استان توجه ویژه‌ای شود، در بودجه سال جاری بودجه راه‌آهن افزایش یافته اما بودجه بزرگراه‌ها کاسته شده است.

عبدالله رضیان با تاکید بر اینکه جمعیتی که در شمال کشور حضور دارند 3 میلیون نفر هستند اما سالانه 30میلیون نفر به این منطقه سرریز می‌شوند، بیان کرد: اگر در راه‌های آنها دچار مشکل شویم شاهد ترافیک سنگینی خواهیم بود.

عزیز اکبریان با تاکید بر اینکه موضوع مسکن مهر طالب عزم ملی است و باید هرچه زودتر به اتمام برسد، گفت: مشکل ترافیک غرب تهران کل کشور را دچار مشکل کرده است که امیدواریم با راه‌کار مناسب حل شود.

انتهای پیام/

 

نگاه ویژه به حمل و نقل ریلی لازمه توسعه صنایع و معادن است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۱۲ ۲۳ مرداد ۱۳۹۶
؟؟؟؟
ناشناس
۰۰:۵۳ ۲۳ مرداد ۱۳۹۶
تنها راه نجات تهران از ترافیک دو طبقه کردن خیابوناس