سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هادی نژاد:

با برداشتن مجازات اعدام قاچاقچیان موادمخدر مخالف هستیم/کشف ۳۰۰ تن مواد مخدر در کشور

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری گفت: در ۴ ماه نخست امسال ۳۰۰ تن مواد مخدر در کشور کشف شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سردار اسدالله هادی نژاد معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری به افزایش ۴۰ درصدی کشت مواد مخدر در افغانستان در سال پیش رو اشاره کرد و افزود: ۳۵ درصد مواد مخدر دنیا از افغانستان و پاکستان به سمت مرز‌های ایران می‌آید.

وی بیان کرد: در ۴ ماهه نخست امسال بیش از ۳۰۰ تن مواد مخدر در کشور کشف شده است که ۲۱۷ تن آن تریاک، ۳۰ تن حشیش و مابقی نیز سایر مواد مخدر صنعتی را تشکیل می‌دهد.

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری بر شدت مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر شدت تاکید کرد و گفت: در نظر است با تقویت گلوگاه‌هایی مانند مرصاد بویژه در استان‌های مرزی، کنترل‌ها را بیشتر کنیم.

هادی نژاد ادامه داد: به دلیل اینکه ایران بر سر راه اروپا قرار دارد، مرز‌های آذربایجان غربی را نیز کنترل بیشتری خواهیم کرد تا مواد مخدر به سمت اروپا نرود.

وی با اشاره به طرح جدید مجلس در مورد تخفیف مجازات قاچاقچیان اضافه کرد: ما به شدت با این طرح مخالفیم چرا که اگر قید اعدام برداشته شود، قاچاقچیان فعالیت خود را بیشتر خواهند کرد و وضع از این نیز بدتر خواهد شد.

این مقام مسئول همچنین توزیع مواد مخدر در داروخانه‌ها را به طور رسمی خلاف تعهد‌های ایران در کنوانسیون‌های بین‌المللی عنوان کرد و اظهار کرد: ما طبق این معاهده‌ها نمی‌توانیم توزیع‌کننده مواد مخدر باشیم، بنابراین در طرح پیشنهادی مجلس، نمایندگان باید به آن توجه کنند و ما توضیحات لازم را ارائه داده‌ایم.

هادی نژاد در مورد وضعیت استان فارس و کاهش کشفیات در این استان نیز در ۴ ماهه نخست سال جاری گفت: به دلیل کنترل شدیدی که بر استان‌های اولیه مانند سیستان و بلوچستان و کرمان داشته‌ایم، میزان ورود مواد مخدر نیز به استان فارس کاهش داشته است.

وی بیان کرد: سالانه ۴ هزار نفر بر اثر مصرف سوء مواد مخدر جان خود را در کشور از دست می‌دهند.

هادی نژاد افزود: طبق قانون اگر معتادی برای معالجه خود اقدام نکند مجرم محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ن

مبارزه با قاچاق مواد مخدر

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.