سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون فناوری جهاد دانشگاهی ایران: بررسی تعیین حوزه‌های اعطای کمک توسعه‌ای به افغانستان

معاون فناوری پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات جهاددانشگاهی ایران گفت: طرح تعیین حوزه‌های اعطای کمک توسعه‌ای جهاد به افغانستان در دست بررسی است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، معاون فناوری پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات جهاد دانشگاهی ایران از ارسال پروپوزال تعیین حوزه‌های اعطای کمک توسعه‌ای از جانب جهاد دانشگاهی به جمهوری اسلامی افغانستان در حوزه خدمات مرتبط با سلامت خبر داد و گفت که این پروپوزال به ستاد افغانستان در وزارت امور خارجه ارسال شده که منتظر پاسخ نهایی این ستاد هستیم.

دکتر معصومه مداح اظهار کرد: مطالعات کاملی را در رابطه با توانمندی‌ها و پتانسیل‌های موجود جهاد دانشگاهی و انتخاب کشور مقصد در راستای اعطای کمک توسعه‌ای انجام دادیم.

معاون فناوری پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات جهاد دانشگاهی افزود: در نهایت مجموع این بررسی‌ها با توجه به شرایط ژئوپلیتیکی، اشتراکات فرهنگی، زبانی و مذهبی منجر به انتخاب کشور افغانستان به عنوان پایلوت شد.

وی ادامه داد: پروپوزالی را در رابطه با اعطای کمک از سوی جهاد دانشگاهی به کشور افغانستان در حوزه سلامت و پتانسیل‌ها وتوانمندی‌هایی که در این حوزه در جهاد شکل گرفته است، تهیه کردیم و طی جلسه‌ای که با دکتر ظریف داشتیم، کلیات این طرح را نیز ارائه دادیم که مورد استقبال قرار گرفت.

مداح تصریح کرد: برای تصویب این طرح باید از طریق ستاد افغانستان در وزارت امور خارجه هماهنگ شود که پروپوزال تهیه شده به این ستاد ارسال شد و هر زمانی جواب نهایی را دهند، اقدامات اولیه برای اجرایی‌سازی این طرح پی‌گیری می‌شود.

معاون فناوری پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات جهاد دانشگاهی با بیان اینکه با توجه به اهمیت مباحث امنیتی و حاکمیتی، هماهنگی با ستاد افغانستان ضروری است، گفت: عنوان دقیق این پروژه “تعیین حوزه‌های اعطای کمک توسعه‌ای از جانب جهاد دانشگاهی به جمهوری اسلامی افغانستان” است که با یک رویکرد مشخص قرار شده در حوزه خدمات مرتبط با سلامت فعالیت کنیم.

 انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.