به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان سازمان لیگ فوتبال ایران روز گذشته در خصوص تعداد هواداران پرسپولیس در لیگ شانزدهم و مبلغی که از بلیت فروشی عاید این باشگاه شده مطلبی را منتشر کرد. در این مطلب تعداد هواداران فصل گذشته ی پرسپولیس زقمی متفاوت با آنچه قبلا اعلام شده بود، بیان شد.
محمد علی ترکاشوند در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران درباره این موضوع و سایر مسائل باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: ما تاکنون مبلغی برای بلیت فروشی دریافت نکردیم و درآمدی در این زمینه نداشتیم. طبق آمار سازمان لیگ باید 7، 8 میلیارد تومان از مبلغ بلیت فروشی نصیب ما شود اما تاکنون یک ریال هم دریافت نکردیم.
او ادامه داد: سازمان لیگ برتر مدتی پیش اعلام کرد که تعداد تماشاگران پرسپولیس 998 هزار نفر است اما اکنون این تعداد را به 448 هزار هوادار کاهش داده است. به هر حال معلوم نیست چرا یک مرتبه 500 هزار تماشاگر ما گم شده است.
ترکاشوند تصریح کرد: میانگین مبلغ بلیت فروشی بازی های تیم پرسپولیس 1 میلیارد و 200 میلیون تومان است اما سازمان لیگ اعلام کرده 4 میلیارد و 400 میلیون مبلغ بلیت فروشی تیم ما در فصل گذشته بوده است. تیم ما بیشترین تماشاگر را نسبت به تیم های دیگر دارد اما سازمان لیگ تعداد تماشاگران ما را 448 هزار نفر اعلام کرده است.
معاون اقتصادی باشگاه پرسپولیس درباره بدهی 100 میلیاردی بیان کرد: حسابرسی در سالهای گذشته انجام نمی شد اما اداره مالیات 25 درصد از سود باشگاه را به عنوان مالیات حساب می کرد و همین موضوع باعث افزایش بدهی های باشگاه به اداره مالیات شد.
او ادامه داد: باشگاه پرسپولیس دولتی است و درآمدی ندارد که 25 درصد از منابع مالی اش را برای مالیات بدهد. به هر حال وزیر ورزش و جوانان قرار است طی صحبتی با وزیر اقتصاد و دارایی این موضوع را حل کند.
ترکاشوند درباره وضعیت پرداخت مطالبات ژوزه و دستیارانش گفت: فیفا رای پرونده ژوزه را هنوز صادر نکرده است تا مطالبات این مربی را پرداخت کنیم. همچنین تدابیر لازم را برای پرداخت مطالبات دستیاران ژوزه اندیشیدیم که در آینده با مشکل مواجه نشویم.
معاون اقتصادی باشگاه پرسپولیس در پایان خاطر نشان کرد: به طور حتم حمایت هواداران برای رفع مشکلات مالی موثر است اما ما باید منابع درآمدزایی دیگری هم داشته باشیم تا مطالبات خارجی های سابق را پرداخت کنیم.
انتهای پیام/