سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خطر انقراض سه گونه گیاه مرتعی دراستان مرکزی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی از خطر انقراض سه گونه گیاه مرتعی دراستان مرکزی خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی از خطر انقراض سه گونه گیاه مرتعی دراستان مرکزی خبرداد و گفت: این سه گونه موسیر، آنغوزه و بادرنجبویه دنایی هستند که به دلیل خشکسالی، پراکنش محدود جغرافیایی و برداشت بی‌رویه و غیراصولی از مراتع در معرض انقراض هستند.

یوسفی افزود: همچنین بر اساس تحقیقات اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت، گونه گیاهی قره داغ هم در معرض تهدید قرار دارد که محافظت هرچه بیشتر از آن نیازمند تخصیص اعتبار و توجه ویژه از سوی مسئولان است.

یوسفی اضافه کرد: علاوه بر این از ۱۰ گونه گیاهان مرتعی انحصاری استان مرکزی ۶ گونه در وضعیت کمبود اطلاعات، ۳ گونه در وضعیت آسیب‌پذیرو یک گونه در وضعیت کم خطر قرار دارند.


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی با بیان اینکه بسیاری از گونه‌های گیاهی و مرتعی نقش کلیدی در  طبیعت دارند و نبود آن‌ها در چرخه اکوسیستم با آسیب‌های جدی همراه است ادامه داد: تغییر کاربری اراضی، تغییر اقلیم و بحران‌های اقلیمی از جمله خشکسالی ها، چرای بی رویه و برداشت بیش از حد از سفره‌های آب زیرزمینی از جمله عواملی است که گونه‌های گیاهی را تهدید می‌کند.

انتهای پیام / ج

گیاهان مرتعی درخطر انقراض استان مرکزی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.