سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان:

پرداخت غرامت به دامداران لرستانی خسارت دیده از حمله پلنگ

نخستین بار خسارت وارده پلنگ به دامداران لرستانی پرداخت شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: بر اساس قرارداد سازمان حفاظت محیط زیست با شرکت بیمه ما، امروز نخستین بار در استان خسارت وارده پلنگ به احشام ۴ دامدار لرستانی به آنان پرداخت شد.

مهرداد فتحی بیرانوند افزود: لرستان به خاطر توپوگرافی خاص یکی از زیستگاهه‌های اصلی پلنگ ایرانی است.

وی به تعارضات محلی و دامداران به عنوان تهدید حیات این گونه جانوری ارزشمند اشاره کرد و افزود: سازمان حفاظت محیط زیست به منظور جلوگیری از خطر انقراض پلنگ ایرانی با شرکت بیمه ما قرارداد بسته است تا خسارت احتمالی پلنگ به دامداران و جوامع محلی پرداخت شود.

فتحی بیرانوند وجود پلنگ در هر زیستگاه را نشانه اکوسیستم و زنجیره غذایی کامل دانست و از دامداران لرستانی خواست در مواجهه با حمله پلنگ به احشام خود بدن آسیب رساندن به این گونه در معرض انقراض موضوع را به محیط زیست گزارش کنند تا خسارت وارده به آنان پرداخت شود.


مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: با هدف کاهش خطرات احتمالی حیات پلنگ در لرستان نخستین بار نقشه پراکنش پلنگ در استان تهیه شده و دو مرحله نیز آموزش جوامع محلی انجام شده است.


فتحی بیرانوند با ابراز خرسندی از پرداخت بیمه به دامداران خسارت دیده گفت: این نوع حمایت‌ها در جهت حفظ گونه پلنگ تاثیر بسیار زیادی دارد و اقدام افراد خسارت دیده نیز باید بعنوان الگو در سطح جوامع محلی ترویج شود.

انتهای پیام/م

خطر انقراض پلنگ ایرانی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.