سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرور دانش:

جوانان هر منطقه تماشاچی فجایع نباشند و به پا خیزند/ مخالفان سیاسی حکومت وخامت اوضاع را درک کنند

معاون دوم ریاست جمهوری از همه مردم افغانستان خواست که به دور از نفرت‌پراکنی‌های مذهبی و قومی، صفوف خود را در مقابل دشمنان منسجم‌تر بسازند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، در محفلی که در وزارت اقتصاد برگزار شده بود، مصطفی مستور سرپرست و نامزد وزیر جدید وزارت اقتصاد توسط سرور دانش، معاون رئیس جمهور معرفی شد.

معاون رئیس جمهور با ابراز قدردانی از تلاش ها و خدمات عبدالستار مراد وزیر پیشین اقتصاد، تقرر و تعیین مصطفی مستور را به ایشان، هیأت رهبری و کارمندان این وزارت تبریک گفت.

سرور دانش به روان شهدای حوادث اخیر، شهدای نیروهای امنیتی و دفاعی در سراسر کشور و به خصوص شهدای بی گناه مردم ملکی ولایت هرات و میرزاولنگ درود فرستاد و راجع به مسایل سیاسی و امنیتی کشور، دیدگاه هیات رهبری حکومت وحدت ملی را تشریح نمود.

وی افزود: امروز مظلومیت شهدای مردم ملکی و بی گناه ما که به طور بیرحمانه در مساجد، محل کار و خانه های خود توسط دشمنان مردم افغانستان به شهادت می رسند، پرده از چهره سیاه و ضد دینی و ضد انسانی گروه های تروریستی برداشته و ماهیت ددمنشانه و جنایات جنگی و جرایم ضد بشری آنان را افشا ساخته است.

معاون رئیس جمهور در مورد اینکه گروه طالبان قتل عام مردم بی گناه میرزا اولنگ را از طریق شبکه های اجتماعی انکار کرده است گفت که این تبلیغات گروه طالبان یک تلاش مذبوحانه است.

وی تاکید کرد: مردم افغانستان باید امروز بدانند که آنان در تمام مناطق کشور به جرم حمایت از دولت کشته می شوند و اموال و زندگی آنان به غارت می رود.

وی بیان داشت: حمایت مردم از دولت، حمایت از یک شخص، یک قوم و یا حمایت از یک جریان سیاسی نیست بلکه حمایت از دولت به معنای حمایت از حفظ ارزش های است که مردم افغانستان با تمام تلاش و فداکاری ها به دست آورده اند.

دانش گفت: ما مانند گروه های تروریستی، وابسته و مطیع هیچ سازمان استخبارات خارجی نیستیم. ما به اراده و انتخاب مردم این نظام را ایجاد کرده ایم. ما به ارزش های دینی و فرهنگی و به منافع ملی خود پایبند هستیم. ما با یک قرائت عقلانی و اعتدالی از دین، شریعت و قوانین مطابق با شریعت را اساس و بنیاد نظام سیاسی و قانونگذاری خود می دانیم.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه حمایت از دولت به معنای حمایت از یک نظام و حمایت از قانون اساسی و حاکمیت قانون و حمایت از ارزش های اسلامی و مردم سالاری و آزادی و عدالت و ارزش های بشری است گفت: طالبان، داعش، القاعده و مانند آن ها از نگاه تفکر و باورهای قرون وسطایی خود ارزش های جدید نظام سیاسی ما و دستاوردهای یک و نیم دهه اخیر را نمی توانند تحمل کنند.

سرور دانش بیان داشت: مردم افغانستان باید بدانند که حمایت آنان از دولت و ایستادگی آنان در برابر گروه های تروریستی، در حقیقت حمایت از افکار و ارزش های نوینی است که باعث رشد و ترقی و پیشرفت کشور شده، رفاه، آسایش، توسعه اقتصادی، اجتماعی، علمی، فرهنگی، یک آینده سرشار از شکوفایی و آزادگی و زیست شرافتمندانه انسانی را برای ما به ارمغان می آورد.

دانش از همه مردم افغانستان خواست که به دور از نفرت پراکنی های مذهبی و قومی، صفوف خود را در مقابل دشمنان منسجم تر بسازند و در تأمین امنیت در کنار اردو و پولیس کشور سهم بگیرند.

معاون رئیس جمهمور از باشندگان سراسر کشور به خصوص از جوانان هر منطقه خواست که بیش از این تماشاچی نباشند و در هماهنگی با نیروهای اردو و پولیس و در قالب یک بسیج عمومی مردمی به پا خیزند و در کنار نیروهای امنیتی و دفاعی کشور در مقابل هراس افکنان وابسته به استخبارات بیگانه، از جان و مال مردم خود و از دستاوردهای نظام سیاسی خود، دفاع کنند.

دانش ضمن تأکید به اینکه نباید مسایل را قومی، مذهبی و زبانی پنداشته و به ادبیات نفرت و خشونتی از نوع دیگر دامن بزنیم از منتقدان سیاسی حکومت خواست که وخامت اوضاع را درک کنند.

معاون رئیس جمهور گفت: حکومت در کنار رسیدگی به مسایل حاد امنیتی و دفاعی، به اصلاحات لازم در حکومتداری و توسعه اقتصادی کشور نیز توجه دارد. وی گفت که اکنون برخی از کاستی ها و خلاء هایی که در کابینه و دستگاه اجرایی کشور پیش آمده بود، در حال رفع شدن است و تعداد زیادی از وزرا و رؤسای جدید در این ایام معرفی شدند و چند مورد باقی مانده هم در روزهای نزدیک آینده معرفی خواهند شد.

 انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.