سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وقف‌چی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

افزایش تعداد امضاکنندگان طرح سوال از رئیس‌جمهور/ نمایندگان باید پای سوال‌های خود بایستند

نماینده زنجان گفت: طرح سوال از رئیس‌جمهور هنوز پابرجاست و تعداد دیگری از نمایندگان هم به جمع امضاکنندگان اضافه شدند.

 علی وقف‌چی نماینده مردم زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه مجلس باید در رأس همه امور باشد، اظهار داشت: اگر مجلس شورای اسلامی به دنبال آن است که در کشور همه مطیع قانون باشند، در وهله اول باید خود قانون را رعایت و عملی کند و نباید در این راه کوتاهی شود.

وی در تشریح علت این مسئله گفت: متأسفانه فرهنگ ریش سفید مآبانه، تعامل و لابی مورد توجه قرار گرفته و در کمال تأسف بعضی مواقع می‌بینیم جمع کثیری از نمایندگان سوال خود از وزرا را پس می‌گیرند که این مسئله نشانگر ضعف مجلس است.

نماینده مردم زنجان با تأکید بر اینکه وظیفه اصلی نمایندگان در درجه اول رعایت قانون و سپس القای آن به جامعه و به خصوص قوه مجریه و قضاییه است، تصریح کرد: در این باره می‌توان به بحث سوال از رئیس جمهور پیرامون مؤسسات مالی و اعتباری اشاره کرد که بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس باید در اولین فرصت و با رأی یک چهارم نمایندگان به هیئت رئیسه ارجاع داده می‌شد، اما با گذشت بیش از یک ماه هم چنان این سوال در صحن علنی مطرح نشده و دلیلش این است که برخی از دوستان بر این باورند که با برگزاری نشست‌ می‌توان این مشکل را حل کرد.

وقف‌چی با بیان اینکه ما معتقد به رعایت مر قانون و رفع مشکلات در این چارچوب هستیم، گفت: نمایندگان یا نباید سوال کنند یا اگر سوال می‌کنند باید تا انتها و رسیدن به هدفشان پای سوال خود بایستند.

وی با اشاره به اینکه طرح سوال از رئیس جمهور پیرامون مؤسسات مالی و اعتباری هنوز منتفی شده است، اظهار داشت: طرح سوال از رئیس جمهور با ۱۳۰ امضا پابرجاست و اخیر دو تن دیگر از نمایندگان هم به جمع امضاکنندگان اضافه شدند.

نماینده مردم زنجان با اشاره به اینکه اخیرا در این باره نشستی با رئیس مجلس برگزار کردیم، یادآور شد: آقای لاریجانی بر اساس گزارش‌هایی که از دولت به دستشان رسیده معتقد بود که اقدامات خوبی برای حل مشکلات سپرده‌گذاران مالی و اعتباری صورت گرفته اما گزارش‌هایی که ما از مردم دریافت می‌کنیم، این امر را نشان نمی‌دهد.

وقف‌چی با بیان اینکه سوال از رئیس جمهور فقط مربوط به مؤسسه مالی و اعتباری کاسپین نیست و دیگر مؤسسات مالی و اعتباری را هم در برمی‌گیرد، خاطرنشان کرد: دولت باید بی‌انضباطی پولی و مالی کشور را حل و فصل کند.

انتهای پیام/ 

آخرین وضعیت طرح سوال از رئیس جمهور

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
سپرده گذار کاسپین
۱۴:۰۸ ۰۵ شهريور ۱۳۹۶
سلام و درود برجناب آقای دکتر علی وقف چی
سپرده گذار کاسپین
۱۴:۰۸ ۰۵ شهريور ۱۳۹۶
سلام و درود برجناب آقای دکتر علی وقف چی
ناشناس
۰۸:۱۶ ۰۴ شهريور ۱۳۹۶
درود لطفا پیگیری کنید این درد غالب ملت ایران است
کیانوش
۱۷:۰۴ ۰۳ شهريور ۱۳۹۶
درود و سلام بر دکتر وقف چی بزرگوار که نماینده برحق مردم است و سپرده گذاران مال باخته را فراموش نکرده .