سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده دموکرات: ترامپ بهای دیپلماسی را درک نمی کند

نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا درباره بالاگرفتن تنش با کره شمالی گفت ترامپ ارزش دیپلماسی را درک نمی کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان ، تد دویچ ، عضو کمیته ی قضایی نیروهای مجلس نمایندگان با اشاره به رجزخوانی های دونالد ترامپ گفت: رئیس جمهور در پاسخ به تهدیدهای کره شمالی سخنانی پراز ابهام بر زبان می آورد و تهدید به حمله پیشدستانه می کند و همین امر سبب می شود کار برای همکاران وی که در جهت منافع آمریکا گام بر می دارند سخت تر شود.
 
وی گفت: برای نخستین بار است که قطعنامه ی شورای امنیت سازمان ملل قرار است با قدرت و عزم همگانی به اجرا گذاشته شود لذا رجزخوانی ترامپ ، دستیابی به موفقیت را بسیار سخت تر می کند و امکان دارد به اشتباه در محاسبات ختم شود.
 
هیچ کس بر این باور نیست که آمریکا باید برای حمله پیشدستانه به کره شمالی اقدام کند زیرا هم اکنون همه از توانایی این کشور باخبرند و باید با همکاری هم پیمانان آمریکا تلاش کنیم پیونگ یانگ را مهار نماییم. وی در واکنش به موضع گیری ترامپ دربرابر اقدام روسیه به اخراج صدها تن از کارکنان دستگاه دیپلماسی آمریکا تاکید کرد: چنین سخنانی خیره کننده است اما شگفت آور نیست.
 
روسیه این اقدام را در واکنش به تحریم هایی انجام داد که آمریکا ضد این کشور تحمیل کرده بود و ما هم مسکو را به علت دخالت در انتخابات مان تحریم کردیم. مسکو 755 تن از دیپلمات های ما را اخراج کرد اما رئیس جمهور ترامپ از ولادیمیر پوتین قدردانی می کند. چنین چیزی قابل پذیرش نیست.
 
اما رئیس جمهور ترامپ بر آن اصرار دارد زیرا بهای دیپلماسی را درک نمی کند و می خواهد بودجه ی وزارت امور خارجه را تا یک سوم کاهش دهد. او حتی جایگاه های کلیدی را هنوز پر نکرده است که از آن جمله می توان به امنیت دیپلماتیک اشاره کرد. چنین رویکردی هولناک است.
 
 
انتهای پیام/  

نماینده دموکرات ترامپ را به ناآگاهی از ارزش دیپلماسی متهم کرد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.