سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محمدی دربازدید از آشپزخانه «زین»مدینه:

سلامتی زائران مهمترین اولویت سازمان حج و زیارت است

رئيس سازمان حج و زيارت در هفتمین روز حضورش در مدینه منوره از آشپزخانه «زین» مدینه منوره بازدید کرد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛  حمید محمدی صبح امروز جمعه 20 مردادماه با حضور در آشپزخانه «زین» مدینه منوره ، از نزدیک روند فعالیت و اقدامات انجام شده را مورد بررسی قرار داد.

رئيس سازمان حج و زيارت در جريان این بازديد ضمن اخذ گزارش از مدیر آشپزخانه و مسئولین بخش های مختلف با ذکر مواردی کاربردی در حوزه های مربوطه به حساسیت و اهمیت بالای کار آشپزخانه های ایرانی در کشور عربستان تاکید کرد و گفت: رعایت حساسیت ها در تمام  مراحل تهیه اقلام، طبخ و رساندن غذای سالم به زائر ضروری است.

حمید محمدی مهمترین مسئله را در سفر سلامتی زائر عنوان کرد و گفت: مجموعه خدمتگزاران اعزامی باید بر این موضوع مهم اهتمام لازم را داشته باشند تا زائران بتوانند بهترین فیض و معنویت را در سفر کسب کنند چرا که سیاست سازمان حج و زیارت بر اهمیت طبخ غذایی سالم و مناسب برای زائران ایرانی و افزایش هر چه بیشتر کیفیت غذای تهیه شده در آشپزخانه های مرکزی است.

مدیر کل حراست سازمان حج و زیارت نیز که به اتفاق سرپرست روابط عمومی سازمان و رئیس ستاد مدینه منوره در  بازدید، ریاست سازمان را همراهی می کردند از حضور نماینده حراست سازمان در تمام آشپزخانه های پخت متمرکز زائران ایرانی خبر داد و گفت:  وظایف محوله از سوی حراست سازمان از جمله نظارت کامل بر توزیع غذا و غیره  در این آشپزخانه ها پیگیری می شود.

طبخ 7 هزار غذا برای زائران ایرانی در آشپزخانه های مدینه

حسین صمدی مدیر آشپزخانه زین مدینه منوره از پخت حدود 7 هزار غذا در این آشپزخانه خبر داد و گفت: این مهم با 32 نیروی کارآمد در حال انجام است و با همکاری خوب مالک آشپزخانه «زین» نیز کم و کاستی های مربوطه در روزهای ابتدایی رفع شده و هیچ مشکلی در حال حاضر نداریم.

ابوالقاسم درامامی مسئول بهداشت آشپزخانه زین نیز طی گزارشی به ریاست سازمان حج و زیارت اعلام کرد همه اقلام وارد شده به آشپزخانه قبل از ورود به چرخه طبخ بررسی می شود و مراحل مختلف میکروب زدایی و انگل زدایی و کنترل دمای لازم هیتر ها از آشپزخانه تا محل هتل ها و همچنین دمای انبار های مختلف بر اساس استاندارد های اعلامی به طور منظم و دقیق اجرایی می شود.

گفتنی است؛ طبق برنامه ریزی غذای گرم برای زائران ایرانی در حج سال جاری در مدینه منوره در دو آشپزخانه «زین و دخیل» طبخ و توزیع می شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.