سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم؛

هنر دست کاشی کاران معرق قمی در عتبات عالیات

کاشی کاری معرق حرم های عتبات عالیات هنر دست هنرمندان قمی است که در تولید کاشی معرق در کشور سرآمد هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛رئیس اتحادیه تولید کنندگان و فروشندگان صنایع دستی، سفال و سرامیک استان قم گفت: هنرمندان استان در زمینه تولید کاشی معرق در کشور سرآمد هستند و حرم‌های عتبات عالیات در عراق را کاشی کاری کردند.

قربانی مطلق با اشاره به معافیت مالیاتی کارگاه‌های تولیدی صنایع دستی افزود: اگر صاحبان این کارگاه‌ها اظهارنامه مالیاتی بدهند، براساس قانون از پرداخت مالیات معاف می‌شوند و اداره کل امور مالیاتی در این زمینه همکاری خوبی دارد.

وی خاطرنشان کرد: 17 واحد تجاری در یک طبقه از مجتمع زمزم شهر قم برای فروش صنایع دستی واگذار شده است و فروشندگان صنایع دستی هم اکنون زیرپوشش اتحادیه صنایع دستی استان قم هستند.

رئیس اتحادیه تولید کنندگان و فروشندگان صنایع دستی، سفال و سرامیک استان قم گفت: اعضای هیأت مدیره این اتحادیه به صورت مستمر با اعضا ارتباط دارند و برای رفع مشکلات آن‌ها از جمله در زمینه بازاریابی و پیدا کردن مشتری تلاش می‌کنند.

قربانی مطلق با اشاره به وجود فروشگاه‌های صنایع دستی در محورهای مواصلاتی استان قم عنوان کرد: در برخی از محورهای مواصلاتی استان فروشگاه‌هایی برای عرضه و فروش صنایع دستی وجود دارد که صاحبان این فروشگاه‌ها از اتحادیه صنایع دستی استان قم پروانه کسب گرفته اند و بر فعالیت این فروشگاه‌ها نظارت داریم.

وی در ادامه اضافه کرد تولید و فروش صنایع دستی اشتغال زایی زیادی دارد، حداقل تعداد کارگران یک کارگاه تولید صنایع دستی پنج نفر است، به عنوان مثال کارگاه‌های گچ‌بری‌های هنری حداقل 10 کارگر دارند. بیشتر از اینکه به دنبال حمایت از توزیع کنندگان صنایع دستی باشیم، به دنبال حمایت از تولیدکنندگان در این بخش هستیم.

رئیس اتحادیه تولید کنندگان و فروشندگان صنایع دستی، سفال و سرامیک استان قم تاکید کرد: باید از تولیدکنندگان صنایع دستی در استان حمایت شود و در این راستا کمیسیون نظارت، اتاق اصناف و سازمان میراث فرهنگی همکاری زیادی را با اتحادیه صنایع دستی استان قم دارند.

انتهای پیام/ش

سرآمدی کاشی کاران معرق قمی در کشور

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.