سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

فقر فرهنگی اجتماعی عامل اصلی قتل های استان کرمان

مدیرکل انتظامی استانداری کرمان گفت: بخش مهمی از توان متولیان امنیت استان صرف دستگیری قاتلینی می شود که به دلایل فقر فرهنگی اجتماعی مرتکب خشونت می شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ خلیل همایی راد مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری در کمیسیون امنیتی و انتظامی استان کرمان گفت :در نتیجه اقدامات ایثارگرانه‌ نیروی انتظامی، سپاه پاسداران و اداره کل اطلاعات هیچ گروه مسلح مستقر در این استان وجود ندارد.


وی ادامه داد:متاسفانه بیش از 74 درصد قتل هایی که در استان صورت می گیرد، مستقیماً منشاء فرهنگی اجتماعی دارد و امروز بخش مهمی از توان دستگاه قضایی و متولیان نظم و امنیت استان صرف شناسایی، دستگیری و رسیدگی به پرونده های قاتلینی می شود که به دلایل فقر فرهنگی اجتماعی مرتکب خشونت می شوند و امنیت روانی جامعه خصوصاً در جنوب را به مخاطره انداخته اند .


وی افزود: در حالی که بسیاری از این قتل ها قابل پیشگیری هستند به شرط این که متولیان نهادهای فرهنگی اجتماعی با همان انگیزه و تلاشی که در حوزه نظم و امنیت انجام می گیرد اقدام کنند.


وی با بیان اینکه اثر بخشی فعالیت های فرهنگی باید ارزیابی شود، اظهار کرد: در نظر گرفتن نقش تاثیرگذار سران طوایف، انجام اقدامات مداخله در بحران برای جلوگیری از تبعات بیشتر در حوادثی مانند قتل های انتقام جویانه و طایفه ای از جمله مواردی هستند که می تواند در کاهش رخدادهای امنیتی موثر باشد.


خلیل همایی با بیان اینکه نزاع بر سر جای پارک خودرو، اختلاف بر سر یک پرچین، پاسخ منفی در خواستگاری، اختلافات ملکی و اختلاف بین کارگر و کارفرما بر سر دستمزد، نمونه هایی از مواردی است که منجر به قتل شده‌اند، عنوان کرد: در زمینه کارهای فرهنگی، معضل جدی داریم و باید از سوی دستگاه های متولی فرهنگ چاره‌ اندیشی لازم صورت گیرد زیرا امروز هزینه بی توجهی به کارهای فرهنگی را دستگاه های امنیتی می پردازند.


وی نبود هدف گذاری، کیفی نبودن برنامه های فرهنگی، موازی کاری و عدم نظام سنجش عملکرد را از ضعف های دستگاه های فرهنگی دانست و خواستار توجه ویژه به این امور شد.


مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری با تاکید بر تسریع در روند صدور کارت های ملی هوشمند، این امر را بستر لازم برای تحقق دولت الکترونیک در استان دانست و از برگزاری کارگاه آموزشی مقابله با جعل اسناد در شهریور ماه سال جاری توسط این اداره کل با مشارکت بیش از 150 نفر از کارشناسان دستگاه اجرایی و حضور اساتیدی از شورای امنیت کشور خبر داد.

انتهای پیام/س

 

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری اصلی ترین عامل قتل های استان را تشریح کرد

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.