سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ترویج و تبلیغ سبک زندگی اسلامی - ایرانی مقابله موثر با تهاجم همه جانبه فرهنگی

مدیر روابط عمومی و امور استان‌های ستاد اقامه نماز کشور جزییات بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز را تشریح و بر لزوم توجه ویژه به سلامت و امنیت فضای مجازی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ مسعود دریس  مدیر روابط عمومی و امور استان های ستاد اقامه نماز کشور گفت: لذا با توجه به مخاطبین بسیار زیاد فضای مجازی در کشورمان، سالم سازی و حفظ امنیت همه جانبه فضای مجازی خاصه در حوزه های بینشی و بصیرتی، ترویج هنجارها، ارزش ها و نگرش ها و ترویج و تبلیغ سبک زندگی اسلامی - ایرانی در این فضا و مقابله موثر با تهاجم همه جانبه فرهنگی، عنوان بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز با عنوان،نماز و فضای مجازی، در سال جاری انتخاب و مقرر شد که بر اساس آن در دو حوزه تولید و نشر محتوای غنی، فاخر و کاربردی و تاثیرگذار در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی اقدامات شایسته ای صورت پذیرد.

دریس در خصوص هدف ستاد اقامه نماز از انتخاب این عنوان گفت: هدف ما از عنوان گذاری اجلاس سراسری امسال حضور آگاهانه، عالمانه، مسئولانه و هوشمندانه در فضای مجازی و بسترسازی برای استفاده از تواناییها و استعدادهای سرشار نوجوانان و جوانان غیور، مومن و متدین کشور است که سعی می شود با سیاست گذاری صحیح و اقدامات سنجیده و بدون از دست دادن زمان از حالت انفعال خارج و با حضور فعال و تاثیرگذار و تولید محتوای اسلامی متقن و جذاب در راستای تحقق اهداف عالی ستاد اقامه نماز کشور حرکت کنیم.

به گفته دریس مواجه فعال و مبتکرانه با فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در سطح ملی وجهانی برای استفاده از فرصت ها و مقابله با تهدیدات، آموزش عمومی و فرهنگ سازی برای ارتقاء سواد رسانه ای نمازیاوران و دیگر گروه های هدف و هوشیار سازی مخاطبان در مورد مخاطرات فضای مجازی و افزایش انگیزه در مردم و بسیج عمومی آنان برای مقابله با مخاطرات آن در زندگی فردی و اجتماعی و ایجاد گفتمان سازی و استفاده حداکثری از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به منظور ارتباط و همکاری و سیع و هدفمند با ملت ها خصوصا ملل مسلمان در جهت ترویج و تبلیغ نماز را از دیگراهداف این اقدام عنوان کرد.

سخنگوی اجلاس سراسری نماز عنوان کرد: استفاده حداکثری از نیروها و تشکل های مردمی حزب اللهی برای استفاده از فرصت ها در یک فضای رقابتی و مقابله با تهدیدات از دیگر اهداف شورای سیاستگذاری در ستاد اقامه نمازاست.

وی در توضیح فراخوان اجلاس و نحوه ارسال آثار به این اجلاس گفت: محورها و موضوعات شامل تولید محتوای نمازی برگرفته از آیات و روایات،آثار نمایشی، طرح های گرافیکی، پادکست های صوتی، استیکرهای نمازی، تولید نرم افزار های تلفن همراه و رایانه ای، بازی و سرگرمی، فرهنگی و آموزشی، چند رسانه ای، توزیع و نشر محتواهای نمازی، شبکه سازی موضوع نماز در شبکه های اجتماعی در بین اشخاص حقیقی و حقوقی، نشر محتواهای نمازی از طریق ساخت وب سایت های تخصصی نماز، ایجاد کانال ها و گروه های تخصصی نماز در نرم افزارهای پیام رسان تلفن همراه، اشتراک گذاری و باز نشر محتوای نمازی در وبگاه ها و شبکه های اجتماعی تحت وب و نرم افزار های تعاملی تلفن همراه) و ایده ها و تجربیات مؤفق نمازی است.

مدیر روابط عمومی و امور استان های ستاد اقامه نماز کشور مهلت ثبت نام و شرکت در فراخوان را تا پانزدهم آبان ماه سالجاری دانست و گفت: افراد می توانند برای ثبت نام و ارسال آثار از طریق سامانه www.namazportal.irاقدام کنند.

سخنگوی اجلاس سراسری نماز زمان اعلام نتایج را دهم آذر ماه ۱۳۹۶ و از طریق سایت ستاد اقامه نماز ذکر کرد و افزود: به آثار برگزیده رتبه های اول تا سوم در هر موضوع از محورهای فراخوان، هدایای نقدی به همراه لوح تقدیر تقدیم خواهد شد.

مسعود دریس  مدیر روابط عمومی و امور استان‌های ستاد اقامه نماز کشور جزییات بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز را تشریح و بر لزوم توجه ویژه به سلامت و امنیت فضای مجازی تأکید کرد.

 دریس گفت: فضای مجازی به صورت توامان دارای منافع و مضرات بی شماری است که باید با استفاده حداکثری، هوشمندانه و عالمانه از فرصت های آن با یک برنامه ریزی مدون و حضور فعال، بتوانیم مفاهیم و ارزش های اسلامی، خاصه فرهنگ نورانی نماز، اعم از فلسفه و آثار و برکات، کارکردها، جایگاه و اهمیت و ضرورت این فریضه عظما را در سطح گسترده ای تبیین کنیم.

وی ادامه داد: حضور فعال و به هنگام در عرصه تبلیغ و ترویج باورها و توسعه و گسترش فرهنگ دینی و همچنین اشاعه صحیح فرهنگ نورانی نماز در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی مستلزم تمرکز در تصمیم گیری و جدیت و تلاش مجاهدانه در اجرا و هماهنگی میان بخش های مختلف به منظور حمایت از فعالان و موثران در این حوزه است.

دریس گفت: گسترش و توسعه فزاینده فضای مجازی باعث ظهور مجموعه گسترده ای از مباحث مرتبط با آن شده است که طیف وسیعی از حوزه های مختلف سخت افزاری و نرم افزاری با هدف تغییر در سبک زندگی را شامل می شود.

وی گفت: سبک زندگی انسان غرق در شبکه های مجازی با نسل پیش از خود تفاوت های اساسی دارد و تامین کنندگان خوراک فکری در شبکه های اجتماعی می توانند بر آینده ملل و نحل جهان مسلط شوند.

سخنگوی اجلاس سراسری نماز عنوان کرد: سال هاست که تعابیری مانند تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی و ناتوی فرهنگی در فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) از واژگان پرکاربرد بوده است که در سال های گذشته در قالب شبکه های ماهواره ای، فیلم های هالیوودی و بالیوودی و ... مصداق پیدا کرده است.

وی ادامه داد: حال با ظهور فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، بستری فراهم شده است که دشمنان به راحتی هرچه تمام تر با اشراف بر این فضا ایدئولوژی و پارادایم فکری و فرهنگی مورد نظر خود را به خورد جوامع هدف می دهند.

دریس بیان کرد: طبق آمارها در حال حاضر حدود ۴۵ میلیون کاربر اینترنت در ایران داریم که از این حیث رتبه سیزدهم در دنیا و بالاتر از کشورهایی مانند ایتالیا، اسپانیا و کره جنوبی قرار داریم.

انتهای پیام/ ی

سلامت و امنیت فضای مجازی تامین شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.