سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

650 تخت بیمارستانی به همت خیران در اصفهان راه اندازی می شود

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در امور مشارکت های اجتماعی گفت: 650 تخت بیمارستانی به زودی توسط خیران حوزه سلامت استان اصفهان راه اندازی خواهد شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمد صافی  در نشست خبری افزود: این تعداد تخت در مراکز درمانی خیریه‌ ای از جمله سایه، هرندی، توسعه فیض و منصوری راه اندازی می شود.

وی با بیان اینکه اکنون در سه بیمارستان خیریه اصفهان شامل عسگریه، حجتیه و زهرای مرضیه (س) حدود 350 تخت فعال است، اظهار کرد: خیران حوزه سلامت سال گذشته برای احداث حدود 60 هزار متر مربع در زیرساخت های درمانی اصفهان مانند بیمارستان ها، درمانگاه ها و خانه های بهداشت کمک کردند.

وی با اشاره به اینکه خیران سلامت اصفهان تاکنون 80 میلیارد تومان تعهد مالی داشته اند که بیشتر آنها انجام شده است، افزود: 70 هزار متر مربع زمین اهدایی نیز از سوی خیران برای ساخت و توسعه مراکز بهداشتی و درمانی استان اصفهان اختصاص یافته است.

صافی خاطرنشان کرد: از نیمه دوم سال گذشته تاکنون نیز خیران سلامت استان اصفهان یک میلیارد و 750 میلیون تومان برای خرید تجهیزات پزشکی هزینه کرده اند.

وی گفت: بیش از 56 خیریه و 700 سازمان مردم نهاد در حوزه سلامت در استان اصفهان فعال هستند که 450 مورد آنها مجوز دارند.

قائم مقام معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در این نشست گفت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت، در سه سال گذشته 850 میلیارد تومان در 2 بخش اصلی بهداشت و درمان استان از سوی دولت هزینه شد.
محمد حسین حریری افزود: از این رقم 450 میلیارد تومان در بخش درمان و 400 میلیارد تومان در بخش بهداشت هزینه شد.

وی بابیان اینکه طرح تحول نظام سلامت در بخش بهداشت شامل 2 طرح تحول پزشک خانواده روستایی و شهری است، اظهارکرد: علاوه بر این طرح ها، طرح ایراپن برای غربالگری چهار بیماری در شهرضا در حال اجراست.

حریری خاطرنشان کرد: در طرح تحول پزشک خانواده شهری حدود یکهزار و 810 نفر در اصفهان در قالب شرکت ها به مردم خدمات بهداشتی ارائه می کنند.

وی همچنین گفت: همه بسترهای لازم برای تشکیل پرونده الکترونیک سلامت در استان اصفهان ایجاد شده و این استان در اجرای طرح تحول نظام سلامت در بخش بهداشت در کشور پیشتاز است.

 

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.