سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز؛

تخصیص ۲۲ میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی اسکان عشایر

بیش از ۲۲ میلیارد ریال برای ساماندهی اسکان عشایر سرمایه‎گذاری شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حیاتی معاون توسعه و امور زیر بنایی اداره کل امور عشایر فارس گفت: در حال حاضر ۲۲ میلیارد ریال برای ساماندهی اسکان عشایر در مهکویه فیروزآباد هزینه شده است.


وی افزود: جاده دسترسی به این سایت با ساخت دو باب پل آسان شده و کار واگذاری، تفکیک، طراحی و قطعه‌بندی دو سایت اسکان مهکویه با مشارکت بنیاد مسکن به پایان سیده است.


حیاتی با بیان اینکه کار برق‌رسانی به سایت‌های مهکویه به طول ۱۳ کیلومتر با مشارکت شرکت برق شهرستان پایان یافته است، ادامه داد: برای تأمین آب شرب دو سایت اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان مصوب شد و در حال حاضر ۷ میلیارد ریال به وسیله اداره کل امور عشایر در این زمینه هزینه شده و اقدامات انجام‌شده شامل حفر چاه و ساخت خط انتقال به طول ۲ کیلومتر، در دو منبع ذخیره آب یک‌صد مترمکعبی است.


معاون توسعه و امور زیر بنایی اداره کل امور عشایر فارس تصریح کرد: آسفالت جاده دسترسی، تکمیل تجهیز و برقی نمودن چاه آب شرب و اجرای کامل خط انتقال آب از چاه به طول ۵ هزار و ۱۰۰ متر از اقدامات در حال پیگیری است.


شهرستان فیروزآباد، محل قشلاق عشایر قشقایی ازجمله طوایف عمله-کشکولی کوچک – جبل انارویه و متفرقه محلی فیروزآباد با دو هزار و ۷ خانوار و ۸ کانون اسکان عشایری بوده و در حال حاضر ۳۵۲ خانوار در این مکان‌ها اسکان یافته اند.
انتهای پیام/ر

سرمایه گذاری برای اسکان عشایران فارسی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.