سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازار پر رونق تمشک پرورشی در مازندران

باغداران مازندرانی با فروش تمشک پرورشی سالانه ۴۰۰  میلیون تومان درآمد کسب می‌ کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، تمشک میوه‌ ای شبیه شاه توت یا توت فرنگی با ساقه‌ های تیغ دار در مناطق جنگلی استان‌ های مازندران،  گیلان گلستان به صورت خودرو رشد می‌کند، اما بوته های تمشک  این  بار خارج از فضای بیشه‌ ای و جنگلی  از باغ آقای حسینی در روستای اردشیر محله ساری سر در آورده است.

 

آقای حسینی پرورش دهنده تمشک در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  با بیان اینکه ۵۰۰ نهال تمشک در مساحت ۳ هزار مترمربع کاشته است، گفت: برای کاهش مصرف آب زیر هر نهال در هر ردیف به صورت لوله کشی یک میکرو جت تعبیه شده است تا مزرعه به صورت قطره‌ ای آبیاری شود.

وی افزود: بوته های تمشک  در این باغ به هر اندازه و  هر روشی که بخواهند نمی‌توانند رشد کنند بلکه برای افزایش تولید و کیفیت محصول ،شاخه‌ ها هرس  و درفاصله‌ های معین حالت تنک کاری شده است.

حسینی با بیان اینکه قیمت هر کیلوگرم تمشک ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان است، گفت: روزانه از هر بوته ۳ تا ۴ کیلو گرم تمشک چیده، بسته بندی و به تهران ارسال می‌ شود.

وی افزود: بازار بعدی فروش این محصولبا افزایش تولید تمشک در سال آینده  شرکت‌ های لبنی و قنادی‌های مازندران و استان‌ های همجوار است.

 

چوپانی کارشناس جهاد کشاورزی شهرستان ساری نیز در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  صرفه جویی درمصرف آّب با روش آبیاری قطره‌ ای، ایجاد درآمد و توسعه  اقتصاد خرد روستایی برای زنان و مردان را از جمله مزایای کشت تمشک اعلام کرد و افزود: کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی مازندران  معتقدند با راه اندازی هر واحد صنایع تبدیلی کوچک برای ۵۰ نفر به صورت مستقیم  شغل ایجاد می‌شود.

 

رونق برداشت تمشک اصلاح شده در باغات مازندران

حسین مولایی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: حمایت جهاد کشاورزی در این زمینه سبب جذب سرمایه گذار شده به طوریکه در ۲۲ هکتار از باغات استان سالانه ۶۰ تن تمشک به ارزش ۴۰۰ میلیون تومان برداشت می‌ شود.

وی افزود: برداشت تمشک  در سطح ۲۲ هکتار از باغات مازندران از اوایل تیر ماه آغاز می شود و تا اواخر شهریور ماه ادامه دارد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: کشت تمشک در شهر‌های آمل، ساری، نور، تنکابن، بهشهر، گلوگاه، رامسر، نوشهر و نکا در حال اجرا است و تمشک مازندران علاوه بر تازه خوری به تهران و دیگر استان‌ های کشور نیز ارسال می‌ شود.

وی ب، سیاست سازمان جهاد کشاورزی را توسعه اراضی شیب دار و کم بازده اعلام کرد و گفت: سازمان جهاد کشاورزی مازندران  در چهت توسعه کشت در زمین های شیب دار ، برای احداث باغ تمشک  نیز تسهیلات  ۱۰ میلیون تومانی به کشاورزان پرداخت می‌ کند.

 

تمشک پرورشی از آنجا که خودرو  است و هزینه تولید چندانی ندارد گزینه مناسبی برای ایجاد صنایع تبدیلی در مازندران می تواند باشد.

 

 

گزارش از آتنا رستمی آله خیلی

انتهای پیام/ م

بازار پر رونق میوه وحشی + فیلم

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
احمدپور
۱۳:۵۹ ۲۵ تير ۱۴۰۰
برای فروش تمشک در بازار محلی مشکل داریم، لطفاً اگر بازار عمده ای میشناسید معرفی کنید
ارش هستم
۱۱:۱۳ ۰۳ دی ۱۳۹۸
سلام خسته نباشید در رابطه خرید عمده تمشک منجمد آدرس و شماره تماس راهنمای کنید تشکر