سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استفاده از ظرفیت سمن‌های بوشهر برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی

سرپرست معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان بوشهر از استفاده از ظرفیت سمن‌های بوشهر برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،سرهنگ سید احمد موسوی ظهر چهارشنبه در نشست تخصصی با سازمان‌های مردم نهاد اظهار داشت: این نشست با هدف توسعه تعامل و بستر سازی و برنامه‌ریزی برای اجرای هر چه بهتر فعالیت‌های مشترک در راستای پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی برگزار شده است.

وی تصریح کرد: ایجاد ظرفیت‌های لازم برای همکاری و مشارکت سازمان‌های مردم نهاد با پلیس، یکی از مهم‌ترین اقدامات ناجا در راستای تحقق پیشگیری اجتماعی، ارتقاء سرمایه اجتماعی و توسعه نظم و امنیت پایدار است.

موسوی گفت: پلیس توسعه تعامل با سازمان‌های مردم نهاد فعال در عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی و مشارکت جدی‌تر با آنان را در حوزه نظم و امنیت عمومی و مخصوصا پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در دستور کار دارد و تلاش دارد بستر و ظرفیت مناسب برای مشارکت این سازمان‌ها در حوزه کاهش آسیب‌ها و مسائل اجتماعی و نیز ارتقاء توانمندی‌های طرفین، فراهم شود.

وی با اشاره به ضرورت برنامه‌ریزی و بسترسازی مناسب برای توسعه و تعمیق ارتباط و تسهیل در اجرای فعالیت‌های مشترک خاطرنشان کرد: در نظر داریم با تأکید بر محوریت تحکیم بنیان خانواده و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد و آسیب‌های حوزه فضای مجازی کارگروه‌های تخصصی را با عضویت سازمان‌های مردم نهاد، پلیس‌های تخصصی و کارشناسان انتظامی تشکیل دهیم.  

این مقام انتظامی هدف از برگزاری این کارگروه‌ها را ارتقای کیفیت طرح‌ها و برنامه‌های مشارکتی و فراهم کردن امکان فراغت بیشتر برای اندیشه و تدبر در پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: هر کارگروه شامل رئیس، دبیر، اعضای درون و برون سازمانی است که اعضای برون سازمانی آن از بین سمن‌ها متناسب با زمینه فعالیت آنها انتخاب می‌شوند.

انتهای پیام /پ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.