سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لاوروف: تهدید داعش همچنان پابرجاست

وزیر خارجه روسیه اعلام کرد علی‌رغم پیشرفت‌های حاصله در مبارزه با تروریسم، گروه تروریستی داعش همچنان جهان را تهدید می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، روز چهارشنبه، سرگئی لاوروف – وزیر خارجه روسیه – گفت علی‌رغم پیشرفت عملیات ضدتروریستی مانند مبارزه با داعش در سوریه، این گروه تروریستی همچنان برای امنیت بین‌الملل، تهدید محسوب می‌شود.

لاوروف گفت عناصر گروه تروریستی داعش به تمام نقاط جهان گسترش یافته اند و در مناطقی نزدیک به مرزهای روسیه نیز حضور دارند.

لاوروف اندکی پس از اتمام گفتگوها با همتای اندونزیایی خود در جاکارتا گفت: «علی‌رغم پیشرفت‌های محسوس در روند کاهش تنش در سوریه و نیز مبارزه با تروریسم، تهدید داعش همچنان پا برجا است. عناصر این گروه تروریستی در سراسر جهان، از جمله مناطق نزدیک به روسیه و اندونزی، حضور دارند.»

بر اساس اظهارات وزیر خارجه روسیه، در حال حاضر، شرایط کنونی در خاورمیانه و شمال آفریقا همچنان نگران کننده است.

لاوروف گفت: «ما مانند اندونزی، معتقدیم تمام درگیری‌ها باید طبق قوانین بین‌المللی، احترام به منشور ملل متحد و قوانین سازمان ملل متحد و از طریق گفتگوهای سیاسی و بدون دخالت عناصر خارجی حل و فصل شود.»

این دیپلمات روس افزود مسکو و جاکارتا پذیرفته اند همکاری‌ها در بخش مبارزه با تروریسم میان نیروهای ویژه دو کشور را گسترش دهند.

روز سه‌شنبه، لاوروف گفت پیشنویس سندی برای مبارزه با ایدئولوژی تروریسم که با همکاری روسیه و اندونزی نگارش شده است، در نشست آسیای شرقی که قرار است در ماه نوامبر سال جاری میلادی و در مانیل – پایتخت فیلیپین – برگزار شود، ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/

 

داعش تهدیدی برای جهان

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.