سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مسوولان محلی سرپل:

تاهنوز نیروهای کمکی به میرزااولنگ اعزام نشده‌اند

مقام‌های محلی در ولایت شمالی سرپل ‌می‌گویند که حکومت مرکزی تاکنون هیچ کمک هوایی و زمینی برای نجات خانواده‌هایی که از سوی طالبان به اسارت گرفته شده‌اند انجام نداده است.

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، چند روز از تصرف منطقه میرزااولنگ ولسوالی صیاد ولایت سرپل می‌گذرد، گروه داعش و طالبان به گونه مشترک پس از ۴۸ ساعت درگیری توانستند کنترل این منطقه را بدست بگیرند.

گروه طالبان پس از تصرف منطقه میرزااولنگ نزدیک به ۵۰ نفر به شمول کودکان و زنان را تیرباران کردند و اکنون نزدیک به ۱۵۰ خانوده‌ای دیگر این منطقه در اسارت آنان به سر می‌برند.

ذبیح الله امانی سخنگوی والی سرپل در زمینه اقدامات حکومت برای بازپس گیری منطقه‌ی میرزااولنگ و رهایی این خانواده ها می‌گوید که حکومت مرکزی تاکنون هیچ کمکی در این زمینه نکرده و آنان منتظر کمک‌های هوایی و زمینی حکومت مرکزی اند.

آقای امانی گزارش ها درباره این که تروریستان طالب در منطقه میرزااولنگ ۴۰ دختر را به اسارت گرفته اند را نه تایید و نه رد کرد و گفت این می‌تواند یک شایعه باشد.

سخنگوی والی سرپل می‌گوید که طالبان تاکنون جسد ۵۰ غیرنظامی را که سربریده بودند تسلیم حکومت محلی نکردند. وی تاکید می‌کند که مذاکراتی نیز در این زمینه با طالبان صورت گرفته اما بی نتیجه باقی مانده است.

آقای امانی می‌گوید که هنوزهم مشخص نشده است که طالبان و داعش به چه هدفی دست به این جنایت زدند در حالی‌که در برخی از ولایت‌های دیگر در برابر هم می‌جنگند.

منطقه میرزااولنگ ولسوالی صیاد از آن جهت برای طالبان اهمیت دارد که راه دستری طالبان به مرکز این ولسوالی را آسان می کند.
سخنگوی والی سرپل می گوید که گروه طالبان شب گذشته نیز تحرکاتی را به استقامت مرکز ولسوالی صیاد بالای نیروهای امنیتی انجام داد بودند که با شکست مواجه شدند.

پیش از این والی سرپل نیز با اشاره به جنایات طالبان و داعش در میرزااولنگ از خاموشی حکومت مرکزی به شدت انتقاد کرده گفته بود که تروریستان اعضای ۱۵۰ خانواده را در این منطقه به اسارت گرفته اند آنان را یکی یکی گوسفندوار به شهادت می رسانند.

  انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.