سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

نام نویسی 83 درصد دانش آموزان از طریق سامانه سناد

تاکنون 83 درصد ثبت نام های مدارس استان از طریق سامانه ی سناد انجام شده است.

بهگزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ خزایی مدیرکل آموزش و پرورش استان در نشست خبری با بیان اینکه تا پایان مرداد بقیه نام نویسی ها هم انجام می شود گفت : استقرار پایه ی یازدهم را هم امسال در استان خواهیم داشت. او درباره ی دریافت شهریه در مدارس نیز گفت : مدارس عادی در دوره ی ابتدایی پول کتاب و بیمه و در دوره های بعدی فقط پول بیمه را دریافت می کنند و خارج از این چهارچوب مجوزی برای دریافت وجه ندارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد : در زمینه ی عدالت آموزشی زمینه ی تحصیل برای آحاد جامعه در حد قابل قبول با همکاری مردمی فراهم شده و 99 درصد دانش آموزان ابتدایی از امکان تحصیل برخوردارند و در دو سال گذشته با هماهنگی استان های جنوبی امکان تحصیل برای 800 دانش آموز عشایر را اضافه کرده ایم.

خزایی افزود : در زمینه ی توسعه ی مشارکت مردمی در قالب مدارس غیر دولتی و نقش آفرینی مردمی رشد دو درصدی در استان داشته ایم. او خاطرنشان کرد : در زمینه ی طرح ارتقای مدیریت آموزشگاهی20 درصد مدارس معادل 200 مدرسه زیرپوشش این طرح قرار گرفتند و از90 مدرسه ی ممتاز کشوری 8 مدرسه از استان همدان بودند.

این مقام مسئول همچنین با اشاره به تمرکز زدایی در آموزش و پرورش نیز گفت : اختیارات در زمینه های مختلف از جمله صدور مجوز تاسیس مدارس غیر دولتی و مراکز علمی آزاد و رسیدگی به پرونده های خاص و ساماندهی نیروی انسانی به استان واگذار شده است.

خزایی در مورد آخرین آمار اسکان مسافران تابستان امسال در استان نیز گفت : این اداره کل 70 هزار و 433 نفر معادل 19 هزارخانواده را پذیرش کرده است و در ایام نوروز هم 125 هزار مورد پذیرش داشتیم .

وی در مورد تجهیز ساختمان ناحیه ی دو آموزش و پرورش هم افزود : 300 میلون تومان از کمک خیرین فراهم شده و یک میلیارد تومن هم از اعتبارات استانی پیش بینی شده و امیدواریم تخصیص پیدا کند.

انتهای پیام/ش.و

 ثبت نام 83 درصدی در مدارس استان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
نرگس نصیرلو
۱۷:۰۶ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
کارنامه