سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهار آتش سوزی در نخلستان های شهر جالق_ سراوان /نابودی ۴۷۰ نفر نخل

نیرو‌های آتش نشانی در شهر جالق در سراوان آتش سوزی در نخلستان‌های این شهر را مهار کردند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، عبدالحکیم شاهمیری بخشدار جالق گفت:آتش سوزی از ساعت 16:30دقیقه امروز شروع و پس از دو ساعت تلاش نیروهای آتش نشانی مهار شد.


شاهمیری بخشدار بخش جالق بااعلام این خبر افزود: در این آتش سوزی 200 اصله نخل بارور و 270 اصله نخل غیر بارور طعمه حریق شد.

بخشدار جالق از توابع شهرستان سراوان در جنوب شرق سیستان و بلوچستان گفت: آتش سوزی در باغ‌ها و مزارع شهر جالق ۲ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی و ۴۷۰ نفر از نخیلات این منطقه را طعمه حریق و نابود کرد.


وی افزود: مساحت بخش جالق پنج هزار و ۲۰ کیلومتر مربع است که فقط ۲ دستگاه آتش نشانی در این بخش وجود دارد.


بخشدار جالق اظهار داشت: این بخش با دارا بودن آب و هوای مناسب یکی از قطب‌های مهم کشاورزی شهرستان سراوان است.

وی افزود: دلیل بیشتر آتش سوزی‌ها در منطقه نبود راه دسترسی میان مزارع و هرس و جمع آوری نشدن ضایعات نخیلات است بر این اساس از مردم منطقه تقاضا می‌شود با جمع آوری به موقع ضایعات خرما و انتقال آن‌ها از سطح باغ‌ها و بیمه کردن محصولات کشاورزی خود احتمال بروز خسارات را به حداقل برسانند.
وی گفت: بر اساس برآورد جهاد کشاورزی نخل کاران شهر جالق از آتش سوزی ظهر امروز، (چهار میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال) ۴۲۵ میلیون تومان خسارت متحمل شده اند.
بخشدار جالق اظهار داشت: برای کاهش موارد آتش سوزی نیاز به اصلاح نخیلات، جمع آوری ضایعات باغ‌های خرما و مجهز کردن ۲ دهستان ناهوک و کله گان به ایستگاه آتش نشانی است.

وی گفت: علت حادثه در حال بررسی است.


سراوان با دارا بودن سه بخش مرکزی، جالق و بم پشت در ۳۴۷ کیلومتری جنوب شرق زاهدان مرکز سیستان وبلوچستان و در همسایگی کشور پاکستان قرار دارد.

 

انتهای پیام/پ

 

آتش سوزی در سراوان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۱:۰۵ ۱۸ مرداد ۱۳۹۶
وای
ناشناس
۰۱:۰۵ ۱۸ مرداد ۱۳۹۶
ای بابا