سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری،

افزایش آسیب اجتماعی با رواج فرهنگ مصرف گرایی

رواج فرهنگ مصرف گرایی از مهمترین عوامل بروز آسیب‌های اجتماعی در خانواده هاست.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، حجت الاسلام حسن روحانی امام جمعه بابل در دیدار با فرمانده انتظامی و کارشناسان مراکز مشاوره و مددکاری کلانتری‌های این شهرستان، با اشاره به این که آسیب‌های اجتماعی از رابطه علت و معلول پیچیده‌ای تبعیت می‌کنند، گفت: آسیب‌های اجتماعی از یک مدل خاص تبعیت نمی‌کنند و نمی‌توان یک عامل را باعث بوجود آمدن یک آسیب اجتماعی برشمرد.


وی با اشاره به اینکه طلاق از مهمترین عوامل بوجود آورنده اعتیاد و افزایش کودک آزاری است، افزود: عوامل اقتصادی و اجتماعی از مولفه‌های رشد آسیب‌های اجتماعی هستند که همانند دو لبه قیچی گلوی افراد جامعه را از دو طرف فشار می‌دهند.


امام جمعه شهرستان بابل گفت: با وجود تلاش سازمان‌های متولی پیشگیری اجتماعی، متأسفانه هنوز تعریف دقیقی از آسیب‌ها و مسائل اجتماعی در کشور نشده است.


روحانی با بیان این نکته که در گذشته فشار‌های اقتصادی و معیشتی از عوامل پدید آورنده آسیب‌های اجتماعی بودند، گفت: در شرایط فرهنگی اکنون جامعه قواعد و سنت‌ها کارکرد خود را از دست داده اند و رواج فرهنگ مصرف گرایی از مهمترین عوامل بروز آسیب‌های اجتماعی در خانواده‌ها شده است.


حجت الاسلام روحانی افزود: ماهیت آسیب‌های اجتماعی فرابخشی است، بنابراین در زمینه کاهش و مقابله با آسیب‌های اجتماعی هیچ سازمانی به تنهایی نمی‌تواند اقدامات موفقیت آمیزی انجام دهد.


وی با بیان این که نگاه تک بعدی به آسیب‌های اجتماعی نتیجه‌ای نخواهد داشت، گفت: رشد آسیب‌های اجتماعی از یک مدل خاص تبعیت نمی‌کند بلکه زنجیره‌وار به هم متصل هستند بنابر این اقدامات پیشگیرانه نیز باید زنجیره‌وار و مرتبط با هم باشند.


امام جمعه بابل همچنین افزود: به طور کلی هر جامعه‌ای متناسب با شرایط فرهنگی خود با انواعی از انحرافات و مشکلات روبروست که تاثیرات مخربی روی فرآیند ترقی آن جامعه داردو شناخت چنین عواملی می‌تواند مسیر حرکت جامعه را بسوی ترقی و تعامل هموار سازد.


روحانی با بیان اینکه کنترل و کاهش آسیب‌ها بدون شناخت و شفاف‌سازی وضعیت موجود امکان‌پذیر نیست، گفت: علاوه بر درک عمل و جلوگیری از تداوم آن عمل با ارائه راه حل‌هایی باید به سلامت جامعه کمک کرد و در جامعه ما با ایجاد کار و امنیت می‌توان خانواده‌ها را از آسیب‌ها دور کرد.


فرمانده انتظامی بابل نیز گفت: عدم فراگیری مهارت‌های زندگی و معلومات علمی درست خود بسترساز انواع آسیب‌های اجتماعی است.
وی با بیان اینکه باید بستر‌های ایجاد بحران هویت در جوانان را از بین بیریم، افزود: با وجود تناقضاتی که در فضا‌های مجازی وجود دارد در رویارویی با آسیب‌های اجتماعی حتی در سطح توصیف و اطلاعات با مشکلاتی روبه رو هستیم که برای رفع آن باید کار کارشناسی صورت گیرد.


سرهنگ جعفری گفت:در شرایطی که جامعه ایران جامعه‌ای مدرن شده است، در کنار توانایی ها، دچار آسیب‌هایی هم شده است که در این راستا وظیفه نهاد‌های مدنی در مواجهه با آسیب‌های اجتماعی سنگین‌تر است.


انتهای پیام/ع


آسیب‌های اجتماعی با رواج فرهنگ مصرف گرایی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.