سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دولت آمریکا قصد دارد باز هم مقامات ونزوئلایی را تحریم کند

دولت دونالد ترامپ قصد دارد در پی انتخابات اخیر در ونزوئلا، بار دیگر تحریم‌های جدیدی علیه تعدادی از مقامات این کشور اعمال کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، مقامات آمریکا روز گذشته (دوشنبه) اعلام کردند: دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، قصد دارد در واکنش به تأسیس مجلس مؤسسان ونزوئلا برای تغییر قانون اساسی این کشور، تحریم‌های جدیدی را علیه یک گروه دیگر از مقامات ونزوئلایی اعمال کند.

یکی از این مقامات آمریکایی در گفتگو با رویترز گفت: این تحریم‌های جدید که احتمالا از این هفته ارائه خواهد شد، شامل توقیف اموال این افراد در آمریکا، ممنوعیت سفر آنها به آمریکا و منع آمریکایی‌ها از تجارت با آنها است.

گفته می‌شود تاکنون فهرست افرادی که قرار است هدف این تحریم‌های آمریکا قرار بگیرند، منتشر نشده است.

روز یکشنبه هفته گذشته رأی‌گیری برای انتخاب اعضای مجلس مؤسسان ونزوئلا صورت گرفته بود. برخی کشورها در هفته‌های گذشته در خصوص برگزاری این انتخابات هشدار داده بودند.

حدود یک هفته پیش هم وزارت خزانه‌داری آمریکا به نشانه مخالفت با نتیجه انتخابات مجلس مؤسسان، تحریم‌هایی را علیه نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، اعمال کرد. بر اساس این تحریم‌ها، همه دارایی‌های مادورو در آمریکا توقیف شد و هیچکدام از شهروندان آمریکایی اجازه داد و ستد با وی را ندارند. آمریکا همچنین در تاریخ 26 ژوئیه، 13 مقام ونزوئلایی را تحریم کرده بود.

کاخ سفید تاکنون در خصوص اعمال تحریم‌های جدید علیه مقامات ونزوئلا بیانیه‌ای صادر نکرده است. انتشار اخبار مربوط به تحریم این مقامات به دنبال تأسیس مجلس مؤسسان ونزوئلا برای تدوین مجدد قانون اساسی این کشور رخ داده است.


انتهای پیام/

 آمریکا در صدد تحریم دوباره ونزوئلا

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.