سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشت؛

درختان شمشاد جنگل های گیلان در خطر نابودی

شب پره درختان شمشاد جنگل های گیلان را در خطر نابودی قرار داده است .

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ عابدینی رییس اداره حفاظت و حمایت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان گفت : پراکنش درختان شمشاد در جنگل های گیلان 25 هزار و 89 هکتار است که از تیر سال 93 مورد هجوم آفت شب پره یا آفت برگ خوار و پوست خوار قرار گرفته است.

وی افزود : تاکنون درختان شمشاد هزار هکتار از جنگل های استان گیلان به این آفت آلوده شده است.  

رییس اداره حفاظت و حمایت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان گفت : آفت برگ خوار درختان شمشاد سالانه پنج نسل دارد که برای مبارزه با یک نسل آن به بیش از یک میلیارد تومان اعتبار و برای مبارزه با پنج نسل به حدود 6 میلیارد تومان اعتبار نیاز است

عابدینی گفت : امسال برای مبارزه با آفت برگ خوار و ساقه خوار درختان شمشاد فقط 600 میلیون تومان اعتبار تخصیص یافته است

وی افزود : برای امحاء لاروهای یک تا 2 روزه شب پره از محلول بی خطر زیست محیطی بی تی و در سنین بالاتر این آفت، از تله های نوری استفاده می شود.

رییس اداره حفاظت و حمایت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با بیان اینکه آفت شب پره درختان شمشاد تک میزبان است گفت : تنها میزبان این آفت درختان شمشاد است.

وی تصریح کرد: آفت برگ خوار و پوست خوار درختان شمشاد برای نخستین بار در جنگل های منطقه نمک آبرود استان مازندران و سپس در جنگل های شهرستان رضوانشهر و در بخش های از جنگل های رودسر و املش دیده شد.

 

 انتهای پیام/م.ع

6 میلیاردتومان اعتبار برای مبارزه با آفت درختان شمشاد جنگل های گیلان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.