سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نشریه آمریکایی گزارش داد؛

چرخش مواضع دموکرات‌های آمریکا در قبال رژیم صهیونیستی

نشنال ریویو در گزارشی نوشت دموکرات‌هایی که قصد شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2020 آمریکا را دارند، از اسرائیل فاصله می‌گیرند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ دوهفته‌نامه آمریکایی نشنال ریویو با انتشار مطلبی در پایگاه اینترنتی خود نوشت تمایل دو سناتور دموکرات –کوری بوکر از ایالت نیوجرسی و کریستین جیلیبرند از ایالت نیویورک– برای پیوستن به جناح چپ ضداسرائیلی حزب متبوعشان نشان‌دهنده این است که حزب دموکرات به تدریج از حمایت اسرائیل دست می‌کشد.

در ادامه گزارش آمده است این دو سناتور دموکرات زمانی از طرفداران پر و پا قرص رژیم صهیونیستی محسوب می‌شدند؛ اما اکنون که قصد دارند برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2020 آمریکا شرکت کنند، با این مشکل مواجه شده‌اند که هیچ یک از دموکرات‌هایی که قصد دارند وارد رقابت های مقدماتی این انتخابات شوند، نمی‌توانند قدرت روزافزون جناح چپ را که هر روز بر خصومتش با اسرائیل افزوده می‌شود، نادیده بگیرند.

در ادامه گزارش آمده است گرایش بوکر و جیلیبرند به جناح چپ ضداسرائیلی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری، نشان می‌دهد حزب دموکرات اکنون حمایت همه‌جانبه‌ای از اسرائیل ندارد. این تغییر موضع حزب دموکرات که در مقطع کنونی نمایان شده است نتیجه دو دهه تغییرات تدریجی است. نگارنده مطلب سپس می‌افزاید حزب دموکرات زمانی از حامیان سرسخت اسرائیل محسوب می‌شد و این حزب جمهوری خواه بود که اعضای آن درخصوص حمایت از اسرائیل دودسته می‌شدند. در حال حاضر و در این مورد به‌خصوص جای این دو حزب عوض شده است. اعضای حزب جمهوری‌خواه اکنون در حمایت از اسرائیل تقریبا متفق‌القول هستند و با هر اقدامی که امنیت اسرائیل را به خطر بیندازد، مخالفت می‌کنند. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد افرادی که منتسب به حزب دموکرات هستند نسبت به جمهوری‌خواهان احتمال بسیاری کمتری دارد که از حامیان اسرائیل باشند.

در این گزارش همچنین آمده است: «خصومت اعضای جناح چپ ضداسرائیلی حزب دموکرات علیه تل‌آویو سال 2012 میلادی، در کنوانسیون ملی حزب دموکرات نمایان شد؛ زمانی که هیئت‌های شرکت کننده در گردهمایی‌های این مجمع تلاش‌های سران حزب دموکرات را برای به رسمیت شناخته شدن (قدس) به عنوان پایتخت اسرائیل، تقبیح کردند. اگرچه، اعضای ارشد این حزب با نادیده گرفتن دیدگاه‌های این افراد اعلام کردند تصمیم برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل پیش‌تر اتخاذ شده است». نگارنده مطلب این روز را لحظه‌ای مهم می‌نامد.

در این گزارش همچنین آمده است: در مباحثات مربوط به توافق‌نامه هسته‌ای ایران و گروه 1+5 نیز اعضای دموکرات کنگره آمریکا نشان دادند که به طور همه‌جانبه از اسرائیل حمایت نمی‌کنند. زمانی که باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا، اعلام کرد توافق هسته‌ای ایران آزمونی برای سنجش وفاداری آن‌هاست هیچ یک از اعضای حزب دموکرات به این اظهارات اوباما واکنشی نشان ندادند. در واقع هر دوی جیلیبرند و بوکر از حامیان تصویب این توافق‌نامه بودند.

 

انتهای پیام/

دموکرات ها از رژیم صهیونیستی فاصله می‌گیرند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.