سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قاضی پور:

پساب شهرک های صنعتی به دریاچه ارومیه می ریزد

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: فاضلاب و پساب شهرک های صنعتی بدون تصفیه وارد دریاچه ارومیه می شود و کسی پاسخگوی این اتفاق فاجعه بار زیست محیطی نیست.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در خصوص آخرین وضعیت دریاچه ارومیه گفت:متاسفانه فاضلاب و پساب شهرک های صنعتی و شهرها بدون تصفیه وارد این دریاچه می شود و این درحالی است که نه وزارت نیرو، نه سازمان محیط زیست و نه ستاد احیا و نجات دریاچه ارومیه پاسخگوی این فاجعه زیست محیطی نیستند.

وی افزود: این دستگاه ها مدعی اند که این پساب ها تصفیه شده است؛در حالی که آن ها حقیقت را نمی گویند و مسئول این اتفاق هستند؛چراکه همه این کارخانه ها با مجوز سازمان حفاظت از محیط زیست ساخته شده و باید نسبت به دفع اصولی پساب صنعتی خود اقدام کنند.

قاضی پور تصریح کرد:درحال حاضر زیر پل روستای اوخلای،شاهد فاضلاب و بوی نامطبوع پساب هایی هستیم که از نیروگاه، پتروشیمی و شهرک های صنعتی خارج شده و به دریاچه ارومیه وارد می شود.

وضعیت دریاچه بسیار بدتر شده است

عضومجمع نمایندگان استان آذربایجان غربی با بیان اینکه آقایان نمک های دریاچه ارومیه را برداشت کرده و می فروشند و به جای ریختن آب در دریاچه فاضلاب می ریزند، تاکید کرد: ما به عنوان نماینده مردم صدای آن ها هستیم و می گوییم که این کار ظلم است؛چراکه دریاچه را خشک می کنند و آن را با فاضلاب پر می کنند.

وی افزود:درحال حاضر دریاچه به حال و روزی افتاده است که رنگ آن تغییر کرده است،هیچ جانداری در آن وجود ندارد، تالاب ها از بین رفته اند و خبری از پرندگان مهاجر نیست.

قاضی پور در پاسخ به این سئوال که برخی معتقدند وضعیت دریاچه نسبت به گذشته بهتر شده است، گفت: متاسفانه این گونه نیست و وضعیت دریاچه بسیار بدتر شده است به طوری که امروز نسبت به سال گذشته 15 سانتی مترسطح آب دریاچه کاهش پیدا کرده است و آن هایی که می گویند سطح آب دریاچه افزایش داشته دروغ می گویند و گزارش کذب می دهند؛چراکه سطح آب در سال 92 1270.70 بوده که امروز به 1270.55 رسیده است.

منبع:میزان

انتهای پیام/ع

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.