سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

شروع به کار واحد درمان سكته مغزی بيمارستان امام خميني (ره)

واحد استروک (برنامه مديريت درمان سكته حاد مغزی) بيمارستان امام خميني (ره) شروع به كار نموده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان محمدرضا محمدی ساردو رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به روند رو به افزایش بیماری های غیر واگیر و عوامل خطرزای این بیماری ها و کاهش سن ابتلا به بیماری های غیرواگیر گفت: این بیماری ها دلیل نیمی از مرگ های سالانه هستند به طوری که بیماری های قلبی و عروقی ،بیماری های مزمن ریوی ،سکته و دیابت نوع دو، از علتهای نخست مرگ و میر در دنیا هستند.


وی با بیان اینکه در ایران نیز این بیماری ها از علل عمده مرگ و میر و ناتوانی به شمار می روند، افزود: چاقی و اضافه وزن، پرفشاری خون، فعالیت فیزیکی ناکافی، هیپرکلسترومی و اعتیاد از مهمترین عوامل خطری هستند که خطر بروز این بیماریها را افزایش میدهند.


محمدی ساردو با اشاره به اجرای برنامه پیمایش عوامل خطر بیماری های غیر واگیر در سطح دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: سند ملی دانشگاهی پیگیری و کنترل بیماریهای غیرواگیر و برگزاری کمیته ها و کارگروههای تخصصی در راستای اهداف مذکور تدوین شده است.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با بیان اینکه طی پنج ماه گذشته بیش از 9400 نفر خطرسنجی سکته های قلبی عروقی برای انها در منطقه انجام شده است، افزود: از ابتدای آغاز اجرای برنامه پیشگیری و کنترل دیابت و فشارخون بیش از 4500 بیمار دیابتی و 10135 بیمار فشارخون در جنوب کرمان شناسایی و مراقبت میشوند.


وی گفت: با توجه به تأمین نیروی انسانی متخصص اعم از پزشكان متخصص نرولوژي و طب اورژانس ونروسرجروي وپرستاران بخشهاي ويژه و اورژانس بيمارستاني و پيش بيمارستاني و تجهيزواحد مربوطه واحد استروك (برنامه مديريت درمان سكته حاد مغزي) بيمارستان امام خميني (ره) راه اندازي و شروع به كار نموده است و هماهنگي هاي لازم براي تهيه داروهاي ترومبوليتيك مورد نياز اين بيماران نيز صورت گرفته وهم اكنون بيمارستان آماده پذيرش بيماران با علائم سكته حاد مغزیی است.


محمدی افزود: اما با توجه به پیمايش انجام شده مشخص شده است، بيماران درگير در زمان مناسب به بيمارستان مراجعه نمی کنند و با تاخير جهت درمان روبروهستند این درحالی است که بهترين زمان آغاز درمان سكته مغزي طي حداكثر 3 ساعت نخست مشاهده علائم باليني است.


وی با اشاره بر لزوم مراجعه به موقع اين بيماران به اورژانس هاي بيمارستاني و يا تماس به موقع با اورژانس پيش بيمارستاني(115) افزود: پیشگیری از سکته مغزی با تغذيه مناسب و کاهش وزن (حذف نمک از سفره غذایی، کاهش مصرف روغن، كنترل وزن مناسب)‌ فعالیت بدنی، عدم مصرف الکل و دخانيات، کاهش استرس محقق میشود.

انتهای پیام/س

شروع به کار واحد درمان سكته حاد مغزی بيمارستان امام خميني (ره) جیرفت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.