سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری رزمایش مشترک نظامی ترکیه و قطر در خلیج فارس

رزمایش مشترک نیروهای زمینی ارتش ترکیه و قطر در دوحه برگزار شد و رزمایش دریایی این دو کشور نیز در حال برگزاری است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ وزارت دفاع قطر اعلام کرد رزمایش مشترک نیروهای زمینی این کشور و ارتش ترکیه با نام «سپر آهنین» در پادگان نظامی دوحیلیات واقع در شمال دوحه  برگزار شد.

این رزمایش با هدف تقویت سامانه دفاعی قطر انجام شد و بر روی ارزیابی زیرساخت‌ها و تجهیزات مهم و استراتژیک این کشور متمرکز بود.

از سوی دیگر، رزمایش مشترک دریایی ترکیه و قطر نیز به مدت دو روز در آب‌های ساحلی این کشور در خلیج فارس در حال برگزاری است. در همین راستا ناو «تی.سی.جی گوک اووا» ترکیه دوشنبه هفته گذشته با ۲۱۴ نیروی مسلح برای شرکت در این رزمایش مشترک وارد بندر حماد شد.

ترکیه و قطر پیمان نظامی مشترکی را با یکدیگر امضا کرده‌اند که به موجب آن توافق شد یک پایگاه نظامی با ظرفیت ۶ هزار نفر در دوحه ساخته شود و ترکیه ششمین گروه از نظامیان خود را برای برگزاری رزمایش با قطر به این کشور عربی اعزام کند.

«هادی راشد الشهوانی»، فرمانده قطری این رزمایش، با انتشار بیانیه‌ای، ترکیه را کشور دوست و برادر خطاب قرار داد و اعلام کرد: این رزمایش شامل آموزش‌هایی از قبیل جلوگیری از نفوذ، کنترل مجدد در مناطق مهم، هماهنگی، برنامه ریزی و ارزیابی موقعیت بوده است.

در بحران بوجود آمده بر سر قطع روابط دیپلماتیک میان قطر و چهار کشور عربی (عربستان، بحرین، امارات متحده و مصر)، ترکیه به جانب‌داری از دوحه پرداخت. به دنبال تحریم قطراز سوی این کشورها، ترکیه و ایران مایحتاج مورد نیاز قطر را به این کشور صادر کردند.

 انتهای پیام/

برگزاری رزمایش مشترک نظامی ترکیه و قطر در خلیج فارس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.