سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه مشهد؛

باید در انتقال خطبه نماز جمعه صداقت در امانت را حفظ کرد

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهدگفت:باید در انتقال خطبه نماز جمعه صداقت در امانت را حفظ کرد، مشکل ما در نشر خطبه‌ها "گزینش ها" است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد؛آیت الله علم الهدی در همایش خبرنگاران افتخاری ستاد‌های نمازجمعه خراسان رضوی با بیان اینکه خداوند ملاک پذیرش خبر را «خبرنگار عادل» قرار داده است افزود: مردم حق پذیرش خبر از هرکسی را ندارد و باید خبر را با ملاک اعتماد بپذیرند.

وی با بیان اینکه تیتر اولین چیزی است که مورد توجه مخاطب قرار می‌گیرد گفت: محور سخنان شاید مطلبی دیگر باشد، اما جمله‌ای که در حاشیه بیان شده و مورد پسند آن خبرنگار یا خبرگزاری است تیتر می‌شود.

امام جمعه مشهد افزود: مشکل ما انتقال سخنان امام جمعه است که برخی در عین خیانت، اول، وسط و آخر سخن امام جمعه را میزند و آنچه دوست دارد منتشر می‌کند.

آیت الله علم الهدی گفت: متأسفانه یکی از افرادی که بیشترین آسیب را از این مورد دید، بنده هستم.

وی با بیان اینکه قرآن راه انحراف جامعه را از طریق عملیات روانی و خبر دروغ بسته است گفت: ذات مقدس الهی به مردم اعلام خطر کرده که با پذیرش یک خبر بدون ملاک، برخورد‌هایی صورت می‌گیرد که به واسطه آن پشیمان می‌شوید.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرمایند «مسلمانان، اگر فرد فاسقی برایتان خبری آورد، صحت و سقم آن را بررسی کنید تا مبادا از روی عجله و ندانسته به عده‌ای آسیب برسانید آنگاه از کرده خود پشیمان شوید». گفت:مشکل امروز ما، عدم توجه به این آیه است.

آیت الله علم الهدی افزود: اگر ملاک اعتماد پذیرش خبر ایناست که خبررسان "فاسق" نباشد، یعنی خداوند ماهیت اصلی خبر را به عنوان شر ط. پذیرش خبر قرار نداده بلکه "خبرنگار عادل" ملاک پذیرش خبر است

وی گفت:اگر این ملاک‌ها در خبررسانی مورد توجه قرار گیرد، جامعه مورد عملیات روانی قرار نمی‌گیرد.

انتهای پیام//ف. ج.


برگزاری همایش خبرنگاران افتخاری ستاد‌های نمازجمعه خراسان رضوی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.