سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان؛

رقابت 170 گروه زنجانی در مرحله انتخابی استانی جشنواره ملی آش ایرانی

مدیرکل میراث فرهنگی زنجان گفت: 170 گروه از زنجان در مرحله انتخابی استانی دوازدهمین جشنواره ملی آش ایرانی حضور دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ یحیی رحمتی گفت: پنج شنبه و جمعه هفته جاری ۱۷۰ گروه از استان زنجان در مرحله انتخابی نفرات استانی دوازدهمین جشنواره ملی آش ایرانی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.
وی افزود: این مرحله از جشنواره طی روز‌های ۱۹ ام و ۲۰ ام مرداد ماه طی چهار نوبت صبح و بعد از ظهر در مجموعه گردشگری گاوازنگ زنجان برپا می‌شود و ۱۵ گروه برای حضور در دوازدهمین جشنواره ملی آش ایرانی انتخاب خواهند شد.

مدیرکل میراث فرهنگی زنجان در خصوص جشنواره آش دوازدهم ادامه داد: جشنواره آش دوازدهم با رویکرد تجربه ذائقه اقوام مختلف ایرانی در حوزه غذا در استان زنجان برگزار می‌شود.

دبیر دوازدهمین جشنواره ملی آش ایرانی افزود: با وجود اینکه هنوز ۱۰ روز تا مهلت ثبت نام گروه‌ها در کشور باقی مانده است، ۹۵ درصد استان‌های کشور در این جشنواره ثبت نام کرده اند.

یحیی رحمتی در خصوص آش‌هایی که در این دوره معرفی خواهند شد، اظهار کرد: با توجه به زمان باقی مانده پیش بینی می‌شود تمامی استان‌ها در این جشنواره حضور یابند، البته در این دوره تمامی استان‌ها با گروه‌های جدید شرکت می‌کنند و نیز بعضی استان‌ها برای نخستین بار آش هایشان را معرفی خواهند کرد.

گفتنی است: حضور اقوام مختلف، اجرای آئین ها، موسیقی نواحی و مناطق، رقص‌های محلی اقوام، برپایی سیاه چادر‌های عشایر از جمله برنامه‌های این جشنواره هستند.

 

انتهای پیام/ن
 
 

 

برگزاری جشنواره دوازدهمین آش ایرانی در زنجان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.