سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تيم شطرنج سايپا قهرمان باشگاه های آسيا شد

تيم شطرنج سايپا موفق شد با چهار پيروزی پياپی، مقتدرانه به عنوان قهرمانی جام باشگاه های آسيا دست پيدا كند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان   مسابقات شطرنج قهرمانى باشگاههاى آسيا در از اول آگوست به ميزباني هيكادوا سريلانكا آغاز شد و تنها ٨ تيم ياشگاهى كشورهاى منتخب قاره حق حضور در اين مسابقات را داشتند.

تيم سايپا با تركيب احسان قائم مقامى(كاپيتان)،سيد محمد امين طباطبايى،اميررضا پوررمضانعلى،مسعود مصدق پور و پرهام مقصودلو بر روى ميزهاى ٥ گانه، به مربيگرى مرتضى محجوب و سرپرستى مسعود نامورى در مسابقات حاضر شده است

تيم هاى سايپا و نمايندگان چين، استراليا، بنگلادش شانس هاى كسب مدال در اين مسابقات بودند كه سرانجام نماينده كشورمان با چهار پيروزی متوالی به عنوان ارزشمند قهرمانی رسيد.

در دور اول تيم سايپا با نتيجه درخشان ٣/٥ بر ٠/٥ نماينده بنگلادش را شكست داد و خيز بزرگى براى قهرمانى برداشت. در دور دوم مسابقات سايپا يك پيروزى قاطع ديگر اين بار در برابر نماينده چين به دست آورد تا صدرنشينى خود را تثبيت نمايد.


بازى سوم سايپا در برابر نماينده استراليا بود كه با نتيجه قاطع چهار بر صفر به نفع نماينده كشورمان به پايان رسيد. سايپا در آخرين ديدار با پيروزي مقابل سريلانكا ٤ بر صفر به برتري رسيد و عنوان ارزشمند قهرماني خود را قطعي كرد. هر چند رقابت ساير تيم ها براي كسب عنوان دومي و سومي همچنان ادامه دارد.


همچنين نمايندگان ايران بر روي ميزهاي يك تا ٤ رقابتها موفق به كسب مدال طلا شدند. احسان قائم مقامي بر ميز يك، طباطبايی بر ميز ٢، پوررمضانعلی در ميز سه و مصدق پور بر ميز چهار صاحب مدال طلا شدند.پرهام مقصودلو نيز شانس كسب مدال ارزشمند طلا در ميز ٥ را داشت اما به دليل حضور در ليگ تركيه و دير رسيدن به مسابقات اين فرصت را از دست داد.

تيم شطرنج سايپا با همين تركيب از تاريخ ٣ لغايت ١٠ شهريور ماه نيز به نمايندگى از شهر تهران در مسابقات قهرمانى شهرهاى آسيا كه در هندوستان برگزار ميشود،حضور خواهد يافت.

انتهای پیام/

قهرمانی نماینده شطرنج ایران در آسیا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.