سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز؛

مهار آفت در جنگل های زاگرس

مدیر روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس از مهار آفت چوب خوار در جنگل‌های بلوط زاگرس خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حمید سلیمانی مدیر روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: استان فارس ۸۰۰ هزار هکتار جنگل بلوط دارد که ۶۸۰ هزار هکتار آن به آفت سوسک چوب خوار آلوده شده بود.


سلیمانی با اشاره به اینکه مبارزه با  آفت سوسک چوب خوار به علت مخفی بودن درون درخت بصورت غیر مستقیم انجام می‌شود، ادامه داد: بیشترین میزان آلودگی درختان بلوط در دشت برم شهرستان کازرون به وسعت ۲۶ هزار هکتار بود که این آفت مهار شده است.


وی اظهار داشت: از مهمترین اقدامات مبارزه با آفت چوب خوار ایجاد برش‌های بهداشتی بر روی تنه درختان بلوط آفت زده، قطع بهداشتی درختان آلوده، حذف قسمت‌های آلوده درختان، و نهال کاری در سطح ۵۰ هکتار از اراضی آسیب دیده است.


مدیر روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس تصریح کرد: درختان بلوط جنگل‌های زاکرس به علت خشکسالی، کمبود آب و ضعیف شدن درختان مستعد بیماری آفت سوسک چوب خوار است.


سوسک چوب خوار آفتی بومی در مناطق مختلف است که بر روی تنه درختان تخم گذاری می‌کند و پس از تبدیل شدن به کرم با تغذیه از طریق آوندهای آبکش درخت آنرا از درون نابود می‌کند و سبب خشک شدن شاخ و برگ درختان بلوط می شود.
انتهای پیام/ر


مبارزه با آفت چوب خوار در جنگل های فارس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.