سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

کمک نقدی 560 میلیار تومانی در سال 95 به بهزیستی

سرپرست مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی گفت: در سال گذشته 560 میلیار تومان کمک‌های نقدی به بهزیستی شده است این در حالی است که 2.7 هزار میلیارد تومان مجموع اعتبارات سازمان بهزیستی در سال است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمد‌علی کوزه‌گر  امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وقتی در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم و با کار کردن سود دریافت می‌کنیم در قبال آن نسبت به جامعه مسوؤل هستیم و باید سلامت جامعه تأمین شود.

وی افزود: غربی‌ها 2 یا 3 دهه است که روی این نقش‌پذیری کار می‌کنند و ما هم وقتی به گذشته خود و آموزه‌های دینی خودمان نگاه می‌کنیم این امر مهم شمرده شده است و احکامی چون کار خیر، زکات و زکات فطره وجود دارد و این فرهنگ دینی ما است.

سرپرست مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی با بیان این که کمک کردن حتماً نباید زیاد باشد و حتی 1000 تومان نیز در بحث خیر جمعی مهم است، ابراز داشت: ارتقای فرهنگ مسؤولیت‌پذیری در کشور توسط رسانه‌ها و با انعکاس خبر‌های بهزیستی و بازتاب نقاط ضعف و کاستی‌ها به جامعه ممکن است.

وی تصریح کرد: کمک‌ها و خدمات به بهزیستی در حال افزایش است و خدمات فقط ریالی نیست و کمک‌های غیر نقدی هم وجود دارد؛ در سال گذشته 560 میلیار تومان کمک‌های نقدی به بهزیستی شده است این در حالی است که 2.7 هزار میلیارد تومان مجموع اعتبارات سازمان بهزیستی در سال است.

کوزه‌گر اذعان کرد: سعی می‌شود کمک‌ها به خیریه‌هایی که بضاعت کمتر دارند سوق داده شوند؛ اصفهان پایه‌گذار سامانه 193 خدمات شهری بوده است و تفاهم‌نامه‌ای به امضا رسیده تا کمک خیرین به مراکز از این طریق صورت پذیرد.

سرپرست مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: شرکت‌ها باید به مسؤولیت اجتماعی خود توجه کنند؛ شرکت‌های خودروسازی که مسبب برخی آسیب‌های اجتماعی هستند باید در قبال این آسیب‌ها به جامعه هدف و بهزیستی کمک کنند.

 

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.