سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

توليد بيش از 214 تن گیاهان دارویی در کرمان

از 8هزار گونه گیاهان دارویی شناخته شده در جهان 2400گونه آن در ایران شناسایی و 37 رقم از این گیاهان دارویی در کرمان کشت می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،  احمد مسعودی مدير جهاد كشاورزی شهرستان كرمان گفت: سطح زیر کشت گیاهان دارویی شهرستان کرمان 125هکتار و با تولید 214 تن می باشد و از مهمترین آنها میتوان به ترخون، رازیانه، زیره سبز، ختمی،گاوزبان، نعناع، پنیرک، حنا، وسمه و کنارو... را نام برد.

وي يكي از راهكارهای توسعه گياهان دارويی را تامين بذور مورد نياز اعلام و افزود:سال گذشته تامين بذور گیاهان دارویی در سطح 4هکتارشامل 2هکتار ترخون، 1 هکتارحنا و وسمه و1هکتار زیره سبز از محل اعتبارات طرح اصلاح و نوسازی باغات انجام شده است.

وی در ادامه افزود: توسعه گیاهان دارویی بر اساس تفاهم نامه ما بین مدیریت باغبانی سازمان و اين مدیریت شامل 2هکتار کشت ترخون، 1هکتار زیره سبز و 1هکتار حنا و وسمه جمعا 4 هکتار منعقد شده و توسعه ترخون در سطح 7هکتار در سال 95 در بخش گلباف، توسعه حنا در سطح 4 هکتار و توسعه وسمه در سطح 1 هکتار در بخش شهداد، گل محمدی 75 هکتار بارور و 10هکتار نهال که مجموع سطح زیر کشت 85 هکتار می باشد و میزان تولید گل تر 65 تن است، انجام شده است.

مسعودي در خصوص ارائه تسهیلات مبنی بر توافقنامه منعقده فی ما بین صندوق کار آفرین امید و دفتر طرح ملی گیاهان دارویی و تحت عنوان ساماندهی،کشت، فرآوری، بسته بندی، بازاریابی، فروش گیاهان دارویی و داروهای گیاهی با پرداخت تسهیلات کم بهره 4 درصد با باز پرداخت 5 ساله تا سقف 100 میلیون تومان خبر داد و گفت: تسهیلات آماده سازی زمین و کشت گل محمدی به ازای هر هکتار 12 میلیون تومان، تسهیلات آماده سازی زمین و کشت گیاهان دارویی به ازای هرهکتار10تا 25 میلیون تومان و بر اساس تفاهم نامه فی مابین بانک کشاورزی و سازمان جهاد کشاورزی کرمان 18 درصد با احتساب یکسال تنفس است.

وي با اشاره به اينكه در حال حاضر 5 کارخانه فعال در زمینه صنایع تبدیلی تکمیلی گیاهان دارویی در شهرستان وجود دارد، گفت: اين كارخانه ها در زمينه تولید و بسته بندی گیاهان دارویی و بسته بندی سبزیجات خشک دارویی فعاليت داشته و تسهیلات موجود برای این صنایع صرفا" جهت خرید مواد اولیه و بصورت سرمایه در گردش با سود16 درصد برای مناطق توسعه یافته و سود12 درصد برای مناطق کمتر توسعه یافته اختصاص دارد.

انتهای پیام/ی

توليد بيش از 214 تن گیاهان دارویی در کرمان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.