سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان؛

تولید بیش از یک هزارو ۲۸۱ تن آبزی درشهرستان ایجرود

مدیرجهادکشاورزی شهرستان ایجرود از بالابودن پتانسیل این شهرستان برای تولید انواع آبزیان خبرداد.

 

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ؛مدیرجهادکشاورزی شهرستان ایجرود گفت :این شهرستان  به لحاظ برخورداری از منابع آب‏های طبیعی و نیمه طبیعی دارای پتانسیل ویژه‏ ای در سطح استان است که در صورت استفاده بهینه از این منابع، این شهرستان به یکی از قطب‏های اصلی تولید انواع آبزیان در سطح استان تبدیل خواهد شد.

محمد باقر آقاجانلو افزود: در همین راستا و با افزایش تعداد مزارع تولید و پرورش آبزیان در سطح شهرستان ایجرود، نظارت و پایش مزارع فعال توسط کارشناسان این حوزه به صورت مستمر انجام شده و موارد و نکات ترویجی به آبزی‏پروران آموزش داده می‏شود.

وی ادامه داد:در حال حاضر شهرستان ایجرود با تولید بیش از یک هزار و 281 تن انواع آبزیان 9.4 درصد از کل تولید استان را که به خود اختصاص داده است.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان ایجروددرپایان ادامه داد: پیش‎‏بینی می‏ شود با فعال شدن مزارع در حال احداث واقع در حاشیه رودخانه‏ های سجاس‌رود و قزل‏ اوزن  توسعه صنایع تبدیلی و وابسته، شاهد  تولید چشمگیر این محصول استراتژیک با قابلیت صادراتی بالا در شهرستان ایجرود بوده و تولید انواع ماهیان سردآبی و گرمابی در این شهرستان به بیش از یک هزار و 400 تن برسد.

انتهای پیام/ر

 

تولیدانواع آبزیان درشهرستان ایجروداستان زنجان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.