سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش/

سپاهی که پاسداری را خوب بلد است

بدون شک تداوم خط تخریب سپاه به عنوان یکی از پایه‌های اصلی امنیت ملی کشور دارای آثار و پیامدهای جبران‌ناپذیری است.

به گزارش خبرنگار  حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در سال‌های اخیر، با پیشرفت علم و فناوری و گسترش رسانه‌ها از سویی و نیز طیف گسترده هجمه‌هایی که از سوی معاندان و دشمنان انقلاب اسلامی علیه نظام و نهادهای انقلابی همچون سپاه صورت می‌پذیرد، نقش هم‌دلی در جامعه بسیار پررنگ‌تر از قبل می‌شود. چند صباحی هست که دشمنان داخلی و خارجی شروع به تخریب سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کرده‌اند.

سپاه پاسداران يكی از شاهرگ‌های حياتی نظام مقدس جمهوری اسلامی است. با فشار آوردن روی اين شاهرگ و تضعيف آن، بخش بزرگ و تعيين‌كننده‌ای از نظام با چالش مواجه خواهد شد. سپاه را نمی‌توان و نبايد يك ارگان صرفاً نظامی دانست، در حقيقت سپاه يك نهاد چندبعدی نظامی، فرهنگی، اجتماعی، سياسی و اقتصادی است كه در دو حيطه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری فعاليت تعيين‌كننده‌ای دارد. جبهه امپریالیسم با هدف گرفتن سپاه درصدد است تا منافع متعددی را در هر يك از ميدان‌های فوق نصيب خود كند.

خط تخریب سپاه ریشه در توانمندی و نقاط قوت این نیروی مردمی در عرصه‌های مختلف دارد. در واقع، به زعم خام دشمنان بیرونی و داخلی و همچنین کسانی که ناآگاهانه و یا مغرضانه چنین خطی را در داخل پیگیر هستند، تخریب سپاه و اعتبارزدایی ملی از آن می‌تواند این نهاد مردمی و انقلابی نظام جمهوری اسلامی ایران را تضعیف و محدود سازد.


سپاه در داخل خاك ايران تنها به عنوان يك سازمان يا ارگان امنیتی و دفاعی شناخته نمی‌شود، بلكه به عنوان معبری ميان مردم و نظام نگريسته می‌شود. سپاه به رغم اينكه يك جريان كاملاً مردمی است، اما از آن جهت كه توسط مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوا فرماندهی می‌شود، مهم‌ترين پل ساختاری ميان مردم و نظام به شمار می‌آيد، بنابراين دشمنان جمهوری اسلامی تلاش می‌كنند با حربه‌های مختلف، سپاه را تضعيف و به حاشيه برانند؛ گاه با نقشه تقابل سپاه با ساير ارگان‌ها و گاه با ترويج شائبه محوريت سپاه در خشونت‌گرايی و برنامه‌هايی از اين دست.

فتنه‌ای که دو سر دارد


علت اصلی تخریب سپاه به مبنای تحلیل غلطی باز می‌گردد که برخی از تحلیلگران مسائل سیاسی ایران در داخل و خارج به آن اعتقاد دارند. به زعم آنها،‌ حل مشکلات ریشه‌ای کشور در چند عامل اساسی نهفته است و دولت‌ها صرف نظر از گرایش سیاسی‌شان قادر به حل آن نیستند. این عده با اشاره به نقش تعیین‌کننده رهبر معظم انقلاب اسلامی در سیاست‌های کلان کشور از جمله سیاست خارجی و پرونده هسته‌ای معتقدند برای کاهش تاثیرات رهبری، ابتدا لازم است نهادهای زیرمجموعه ولایت فقیه به ویژه سپاه و بسیج را تخریب کرد. به این منظور بهانه‌هایی همچون ورود نهادها و شرکت‌های بزرگ دولتی به بازار رقابت‌های اقتصادی و یا ورود نظامیان به ویژه سپاه به عرصه سیاست و سازندگی به شدت برجسته می‌شود.


با وجود بازتولید و نشر حجم پرشدتی از تبلیغات سوء علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، طراحان و عاملان اقدامات تخریبی و تهاجم علیه سپاه به خوبی می‌دانند که مردم ایران به خاطر اقدامات بزرگ و گاه اعجاب‌انگیزی که سپاه به عنوان بازوی نظام ولایی در سطوح و حوزه‌های مختلف صیانت از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن انجام داده، در اذهان مردم قابل تخریب نیست و از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.


مردم ایران با ملاحظه صحنه‌های پر خطر در تاریخ 39 ساله انقلاب اسلامی، جنگ هشت ساله تحمیلی دنیای سلطه علیه انقلاب نوپای اسلامی، مرور تجارب دفاعی و مبارزاتی با گروهک‌های مختلف مخالف نظام، بحران‌های امنیتی، سیاسی، اجتماعی و حتی اقتصادی، فتنه‌های براندازی و جنگ‌های نیابتی منطقه‌ای تنها یک اسم به عنوان مدافع انقلاب، ‌دین، مردم و ایران به صورت مشترک در همه آنها به ذهن‌شان خطور می‌کند که سهم جدی و عمده‌ای در برون‌رفت نظام اسلامی از این بحران‌ها و فتنه‌ها بر عهده داشت و توانست متناسب با رسالت انقلابی خود عمل نماید، و آن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.


اگر سپاه نبود از بازدارندگی نظامی خبری نبود؛‌ سپاه به دلیل نقش‌آفرینی ستایش‌برانگیز در تحولات سیاسی و نظامی گذشته همانند جنگ تحمیلی و هم در تحولات پیچیده جدید، زمینه‌های تعرض نظامی و امنیتی به جمهوری اسلامی ایران را به صفر و در برخی حوزه‌ها به زیر صفر رسانده است؛ به گونه‌ای که می‌توان ادعا کرد که نه قدرت‌های منطقه‌ای و نه قدرت‌های جهانی جسارت و توان اقدام یا حمله نظامی علیه ایران را ندارند. در واقع، بخش عمده‌ای از توان بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران به قوت و قدرت سپاه وابسته است.


اگر سپاه نبود، از امنیت در هیچ حوزه‌ای خبری نبود؛ اگر سپاه نبود بدون تردید بی‌ثبات‌سازی سیاسی و جنایات خشونت‌آمیز تکفیری، ایران اسلامی را نیز درنوردیده بود. سپاه با تشخیص به هنگام تهدید و طراحی زمین دفاع در خارج از مرزهای کشور،‌ توانست از تکرار ناآرامی‌هایی که همانند سوریه، لبنان، عراق و لیبی که برای ایران نیز هدفگذاری شده بود جلوگیری نموده و آنها را به عقب براند. علاوه بر این که سپاه برهم‌زنندگان امنیت منطقه را به حال خود نیز رها نکرد، بلکه توانست از راه‌های گوناگون با آنها مقابله نماید.


اگر سپاه نبود خراب‌کاری‌ها علیه نظام اسلامی که با هدف بی‌ثبات‌سازی انجام می‌گرفت، می‌توانست ضربه کاری مهمی به کشور وارد نماید. از دیگر امنیت‌های پایدار به برکت وجود سپاه، ‌امنیت پرواز است. در اوایل انقلاب اسلامی چند هواپیماربایی در آسمان ایران به وقوع پیوست که با تکرار آنها حیثیت بین‌المللی کشور در معرض خطر قرار گرفت. ‌اما از زمانی که این ماموریت خطیر به سپاه واگذار شد تا کنون اتفاقی رخ نداده است.


اگر سپاه نبود با توجه به دشمنی و اقدامات رژیم صهیونیستی آسمان کشورمان هیچ گاه امن نبود.
اگر سپاه نبود چه بسا اقدامات تروریستی اشرار و گروهک‌هایی همچون جندالشیطان و پژاک همچنان همانند حوادث خونین تاسوکی و … ادامه داشت و زندگی را بر کام مردم مناطق مختلف تلخ بود.
اگر سپاه نبود و شهدایی را برای مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر، کالا، ارز و سوخت تقدیم نمی‌کرد، اوضاع مردم در این حوزه‌ها بسیار اسفناک می‌شد.
اگر سپاه نبود از محرومیت‌زدایی اجتماعی و جهاد سازندگی بسیجیان در روستاها و شهرهای دور افتاده خبری نبود.
اگر سپاه نبود از امنیت و رونق اقتصادی خبری نبود؛ تا قبل از برجام تحریم‌ها اگر به مدد سپاه و ایثار پاسداران خنثی نمی‌شد و به نوعی دور زده نمی‌شد، به دلیل ممنوعیت سرمایه‌گذاری خارجی در پروژه‌های کلان نفت و گاز، از راه‌اندازی فازهای ۱۵و ۱۶ پارس جنوبی به دست مهندسان سبزپوش قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) خبری نبود، زیرا برای پر کردن خلا شرکت‌های خارجی در ایران که به واسطه تحریم ها از ایران خارج شده بودند، با مشکل اساسی مواجه بودیم و شرکت داخلی نیز نه تخصص و نه ابزار و نه توان برقرار ی امنیت کارگاه‌ها برخوردار نبوده و توان رقابت با بیرون و هدایت پروژه‌های کلان را نداشتند. در حوزه سدسازی، راه سازی و از طرح توسعه حمل ونقل ریلی از مرز ترکمنستان تا خلیج فارس نیز اگر سپاه وارد نمی‌شد، در توسعه و بهره‌برداری به این سرعت خبری نبود.


کسی منکر این قدرت سپاه نیست که موفق شد جریان تکفیری داعش را در سوریه و عراق زمین‌گیر کرده و به این روز بیاندازد. علاوه بر این، به موازات نقش‌آفرینی سپاه در عرصه‌های نظامی و امنیتی به همان اندازه در مقابله با سیاست‌های تحریمی علیه ایران و پیشرفت و توسعه کشور در عرصه‌های اقتصادی، سازندگی، علمی و صنعتی موثر بوده است. به اعتراف خود غربی‌ها سپاه امروز یکی از موانع بزرگ اثرگذاری تحریم‌های غرب علیه ایران است.

اگر سپاه تضعیف شود؛ چه اتفاقاتی می‌افتد


بدون شک تداوم خط تخریب سپاه به عنوان یکی از پایه های اصلی امنیت ملی کشور دارای آثار و پیامدهای زیادی است که تنها برنده آن نیز دشمنان قسم خورده نظام و انقلاب اسلامی هستند که سپاه را مانع بزرگ، قدرتمند و با بصیرت اهداف و طراحی‌های سخت براندازانه تا نرم تغییر ذائقه فرهنگی، سیاسی و مذهبی خود می‌دانند.


افزایش احتمال زبان تهدیدآمیز غرب از طریق تضعیف نهادهای نظامی
سوء استفاده دشمنان انقلاب اسلامی از دو قطبی شدن مسئولان اجرایی و سپاه
کاهش روحیه همکاری مردم با دولت با شکل‌گیری دوقطبی‌های تصنعی
اختلاف افکنی و ایجاد گسست میان نیروهای مسلح
تاثیر منفی بر روحیه و پویایی و ایستادگی نیروهای فعال در نهاد سپاه
ایجاد زمینه برای ذهنیت سازی در بسیجیان نسبت به رسالت اصلی سپاه از طریق آلوده نمایی سپاه در فساد اقتصادی
فراهم شدن زمینه‌های جسارت دشمن بیرونی علیه سپاه، نظام و دولت
فراهم‌شدن بسترهای تهدیدات امنیتی و نظامی علیه کشور و کاهش ضریب امنیت ملی
تضعیف هم‌زمان دولت و سپاه با اختلاف‌نمایی میان آنها و ناامید ساختن مردم از بهبود اوضاع اقتصادی کشور.
چراغ راه روشن است؛ اندکی تامل لازم است


موج تخريب عليه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حقيقت نوعی تقابل نيابتی با نظام است. غرب برای رسيدن به نظام و براندازی آن، طرق گوناگونی را آزموده كه از مبارزه مسلحانه تا انقلاب‌های رنگی، انواع فتنه‌ها و مبارزه فرهنگی گسترده است و در هيچ يك از اين ميادين قادر به پيروزی چشمگيری نبوده است، از همين رو دشمنان نظام و انقلاب برنامه‌های جديدی برای هدف ديرپای خود در سر می‌پرورانند. پروژه تخريب سپاه نيز يكی از برنامه‌های طولانی‌مدت دشمنان برای ضربه زدن به نظام و انقلاب اسلامی است.


جمله تاريخی امام خمينی (ره) گواه اين حقيقت است كه فرمودند: اگر سپاه نبود،كشور هم نبود. شاید بهتر باشد مردم و تمام مسئولان کشود به این اما و اگرها فکر کنند، یا نگاهی به وضعیت عراق، سوریه، لیبی و یمن بیندازند...

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۶
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۵۷ ۱۰ مهر ۱۳۹۶
اونی که حقوقش کمه ارتشه پدر من تکاور دریایی اس بی اس بازنشسته هست که نیاز به توضیح نداره مرگبار ترین نیروی ویژه توی دنیاست و جنگ رو نباختیم بخاطر وجود همچین نیروهاییو خلبانان با درایتمون ولی الان داره ۱۸۰۰ حقوق میگیره شبها هم نگهبانی میده . نظر ما رو بزار
ناشناس
۰۱:۵۱ ۱۰ مهر ۱۳۹۶
بعضیا درداخل خیلی به سپاه وپاسداران تهمت دروغ زدن وسپاه را همچو غول برجامعه ترویج میکردن
بخدا قسم پرسنل سپاه وارتش از اکثر کارکنان دولت حقوقشان کمتر است بازنشستگان سپاه وکل نظامیا بامشکل معیشت روزگار سپری میکنند درحالیکه بازدن تهمت کذب که مثلأ این نیرو حقوق بالا میگیرد مردم عوام هم شاید باورشان شود واي قبیل تهمت ها به مدافعین حرم نیز هم اینک زده میشود لذا چنین شایعاتی به بدبین کردن مردم به قوای نظامی کشور بویژه سپاه باعث تضعیف روحیه ونظام دفاعی ازجمله سپاه میشود وباید فردای قیامت درپیشگاه عدل الهی پاسخگو بود . سپاه حق بزرگی برگردن تک تک مردم دارد که شب را باآرامش صبح میکنند زنده باد سپاه وهمه قوای دفاعی ومسلح کشور
ناشناس
۰۰:۵۱ ۱۰ مهر ۱۳۹۶
سپاه و قدرت سپاه در دنیا زبان زد هست نیروهای مثلا ویژه بعضی کشورها در راسشون امریکا با دیدن سپاه خودشون را خیس میکنن این یعنی من شبها میتونم با ارامش کامل بخوابم
زنده باد سپاه زنده باد ارتش
ناشناس
۰۰:۴۴ ۱۰ مهر ۱۳۹۶
نقش سپاه در اقتدار و امنيت كشور بر هيچ كسي پوشيده نيست چه در زمان جنگ كه با فداكاريها و ازخودگذشتگي ها باعث سربلندي كشور شد و چه اكنون كه در مصاف و جنگ با خبيث ترين و زشت ترين و پليدترين حيوانات انسان نما مي باشد
فقط مسؤولين فداكار و مخلص سپاه بايد مواظب و مراقب افرادي باشند كه با پوشيدن اين لباس مقدس فقط به فكر دنياي خود و بدست آوردن ثروت براي خود به هر صورتي مي باشند اينانند كه باعث ضرر رساندن به اقتدار و امنيت كشور مي شوند
M
۰۰:۳۷ ۱۰ مهر ۱۳۹۶
تکیه گاه امن و مطمئن برای ملت ایران. دلگرمی دلسوزان ایران
ناشناس
۲۳:۴۰ ۰۹ مهر ۱۳۹۶
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران مثل ابر بزرگی که بر روی زمین سایه انداخته
محمد
۲۳:۰۱ ۰۹ مهر ۱۳۹۶
هر ادم ایرانی با درایتی میدونه سپاه لازمه حتی اگه قویترین ارتش جهان هم داشته باشیم بازم نیروهای مردمی لازم هستن .درود بر امام خمینی
ناشناس
۲۱:۵۴ ۰۹ مهر ۱۳۹۶
سپاه باید با محبوبیت باقی بماند
امام خمینی رحمة الله علیه
ناشناس
۲۱:۴۰ ۰۹ مهر ۱۳۹۶
به نظر من داعش ...باعث شد علاقه مردم به سپاه هزار برابر شود ..اینقدر بی ادعا هستن که...برای میهنشون اینجوری سلاخیشون میکنند...قدرشونو باید همه ملت بدونند فارق از هر حذبی...
ناشناس
۲۱:۴۰ ۰۹ مهر ۱۳۹۶
به نظر من داعش ...باعث شد علاقه مردم به سپاه هزار برابر شود ..اینقدر بی ادعا هستن که...برای میهنشون اینجوری سلاخیشون میکنند...قدرشونو باید همه ملت بدونند فارق از هر حذبی...
ناشناس
۲۱:۳۰ ۰۹ مهر ۱۳۹۶
شجره طیبه ذخیره اسلام و ملت انقلابی
ناشناس
۲۰:۳۵ ۰۹ مهر ۱۳۹۶
سپاه بازوی قدرتمند کشور است
امنیت ایران و ایرانی مدیون سپاه است
درود بر سپاه و سپاهیان این مرز و بوم.
ناشناس
۱۹:۱۷ ۰۹ مهر ۱۳۹۶
درود بر سپاه
ناشناس
۱۸:۳۷ ۰۹ مهر ۱۳۹۶
خدا پشت وپناهشون باشه امنیت خودمون رو مدیونشون هستیم قدرشون رو میدونیم
امیرحسین
۱۷:۲۹ ۰۹ مهر ۱۳۹۶
خدا خیرتون بده
ناشناس
۱۶:۳۹ ۰۹ مهر ۱۳۹۶
جانم فدای سپاه.چشم دشمنانتان کورشه انشاالله .
ناشناس
۱۵:۴۸ ۰۹ مهر ۱۳۹۶
چه عکس زیبایی بود لبخند اقامون
م
۱۵:۴۵ ۰۹ مهر ۱۳۹۶
درود
ناشناس
۱۵:۳۲ ۰۹ مهر ۱۳۹۶
من خیلی به سپاه علاقه دارم اگر سپاه نبود کشور هم نبود
ناشناس
۱۵:۳۲ ۰۹ مهر ۱۳۹۶
من خیلی به سپاه علاقه دارم اگر سپاه نبود کشور هم نبود
ناشناس
۱۵:۰۹ ۰۹ مهر ۱۳۹۶
متاسفانه برخی ها توی کشور به این مطالب گفته شده اعتقادی ندارند. امیدوارم خدا به راه راست هدایتشان کند. خواهشا سپاه را تخریب نکنید...
شادی
۱۴:۱۸ ۰۹ مهر ۱۳۹۶
منافقین عشق ما را به سپاه ببینند و کور بشوند
Fatemeh
۱۳:۵۶ ۰۹ مهر ۱۳۹۶
سپاه همیشه پیروز میمونه انشاالله
ناشناس
۱۳:۴۶ ۰۹ مهر ۱۳۹۶
در اینکه سپاه باید تقویت بشه و نیروی نظامی خوبیه هیچ شکی نیست
پاینده
۱۱:۴۲ ۰۹ مهر ۱۳۹۶
فقط افراد منافق وشیطان سفت با سپاه مهدی فاطمه(س)مخالفند
پاینده
۱۱:۴۲ ۰۹ مهر ۱۳۹۶
فقط افراد منافق وشیطان سفت با سپاه مهدی فاطمه(س)مخالفند
ناشناس
۰۸:۳۹ ۱۰ مهر ۱۳۹۶
احسنت- مرگ بر منافق و منافق صفت
ملت ایران حامی و پشتیبان فرزندانشان در سپاه پاسداران هست- خدا یارتان
ناشناس
۱۱:۳۵ ۰۹ مهر ۱۳۹۶
اگر سپاه نبود کشور هم نبود
ناشناس
۱۱:۲۷ ۰۹ مهر ۱۳۹۶
جمله تاريخی امام خمينی (ره) گواه اين حقيقت است كه فرمودند: اگر سپاه نبود،كشور هم نبود. شاید بهتر باشد مردم و تمام مسئولان کشود به این اما و اگرها فکر کنند، یا نگاهی به وضعیت عراق، سوریه، لیبی و یمن بیندازند
ناشناس
۱۱:۲۲ ۰۹ مهر ۱۳۹۶
خداحفظشون کنه
ناشناس
۱۱:۰۴ ۰۹ مهر ۱۳۹۶
سپاه یعنی قدرت راهبردی علیه دشمنان
محمد
۱۰:۱۶ ۰۹ مهر ۱۳۹۶
باسلام تلاش های سپاه برکسی پوشیده نیست
ناشناس
۱۰:۱۳ ۰۹ مهر ۱۳۹۶
سپاه گوهر با ارزش انقلاب است
مملی
۰۹:۳۱ ۰۹ مهر ۱۳۹۶
فقط عکس دومی :)
ناشناس
۰۸:۲۲ ۰۹ مهر ۱۳۹۶
خدا سپاهیان سبز پوش را حفظ کند و مارا قدر دان زحمات خالصانشان قرار دهد
ناشناس
۱۳:۲۳ ۰۹ مهر ۱۳۹۶
مرحبا