سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنگ خطرافزایش جرایم سایبری در استان کردستان

رئیس پلیس فتا استان کردستان از افزایش ۲۳ درصدی جرائم سایبری در سطح استان کردستان خبر داد و گفت: این زنگ خطر و هشدار برای همه کاربران و خانواده‌ها است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، سرهنگ فرامرز شاکری رئیس پلیس فتا استان کردستان از افزایش 23 درصدی جرائم سایبری در سطح استان خبر داد و گفت: والدین نباید فعالیت‌های سایبری فرزندان خود را نادیده بگیرند بلکه باید نظارت کامل داشته باشند.

وی گفت: جرائم اینترنتی استان کردستان در چهار ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 23 درصد افزایش داشته و رشد 30 درصدی استفاده کاربران از اینترنت در سطح استان زنگ خطر افزایش جرائم اینترنتی را به صدا درآورده است‌.

رئیس پلیس فتای استان کردستان تصریح کرد: امسال دستگیری‌های پلیس فتا در جرائم اینترنتی نسبت به مدت مشابه سال قبل 18 درصد افزایش داشته و حدود 92 درصد جرائم سایبری استان منجر به کشف شده و متهمین جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی داده شده‌اند.

وی با اشاره به بیشترین جرائمی که در چهار ماهه نخست امسال در سطح استان اتفاق افتاده است، گفت: مزاحمت‌های اینترنتی با 20 درصد رشد، برداشت غیرمجاز از حساب اشخاص با 19 درصد و هتک حیثیت و نشر اکاذیب با 15 درصد کل جرائم در صدر هستند و در این رابطه 59 درصد از متهمین دستگیر شده‌ 26 سال به بالا سن دارند‌.

سرهنگ شاکری افزود: علی‌رغم اقدامات پیشگیرانه پلیس فتا‌، وقوع جرائم فضای مجازی در استان 23 درصد افزایش داشته و این در حالیست که 1/34 دهم درصد سهم کردستانی‌ها استفاده از اینترنت است.

وی خطاب به خانواده‌های کردستانی اظهار کرد: توصیه ما این است که والدین بر فعالیت فرزندان خود در استفاده از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی نظارت داشته باشند تا از تهدیدات این حوزه در امان باشند.

انتهای پیام/م

وضعیت جرائم اینترنتی در استان کردستان

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.