سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ناامن بودن فضای مجازی در حوزه تبلیغات جراحی زیبایی

یک متخصص پروتز دندان و فلوشیپ ایمپلنت گفت: باکتری دندان در اثر مواد قندی شکل می گیرد که به دندان سالم سرایت می کند.

رامین آغنده متخصص پروتز دندان و فلوشیپ ایمپلنت در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: با وجود تهمیدات در نظر گرفته شده توسط سازمان‌های ذیربط، متاسفانه میزان پوسیدگی دندان در جامعه کاهش پیدا نکرده و در بین افرادی از جامعه این عارضه افزایش داشته است.

وی بیان کرد: افزایش آمار پوسیدگی دندان در کشور ناشی از مراجعه نکردن افراد به دندانپزشکان برای چکاپ است، همچنین رژیم غذایی نامناسب نیز سبب افزایش آمار پوسیدگی دندان در بین افراد جامعه می‌شود.

آغنده عنوان کرد: پوسیدگی دندان در اثر فعالیت باکتری‌های مختلف موجود در مواد قندی و شیرین انجام می‌شود که در صورت درمان نکردن آن دندان‌های سالم نیز دچار این عارضه می‌شوند.

وی تاکید کرد: کشورمان در عمل‌های جراحی زیبایی رتبه اول و مصرف لوازم آرایشی رتبه سوم را در دنیا داریم که برای حل این مسئله باید فرهنگ سازی خوبی انجام شود.

این متخصص پروتز دندان گفت: همه تبلیغات در فضای مجازی به خصوص اینستاگرام غیرقابل اعتماد است، چون در این عکس‌هایی روتوش شده می‌گذارند که متاسفانه مطلبی در خصوص عوارض جانبی و سلامت افراد گذاشته نمی‌شود.

وی یادآور شد: افراد برای انجام عمل‌های زیبایی باید آگاهانه تصمیم گرفته و به متخصصان این حوزه مراجعه کنند.

انتهای پیام/

آمار بالای پوسیدگی دندان در اثر رعایت نکردن بهداشت دندان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.