سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز؛

ملی شدن محصولات صنایع دستی فارس

30 محصـول صنـایع دستی فــارس ملی می شود .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حیدر علی زاهدیان نژاد سرپرست معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس اظهار کرد: در حال حاضر ۱۲۰ محصول صنایع دستی هنرمندان فارس مورد داوری قرار خواهد گرفت که با توجه به سهمیه بندی که برای استان ها در نظر گرفته شده است تنها ۳۰ اثر به مرحله بعد راه پیدا می کند و نشان ملی می گیرد.

وی اضافه کرد: نشان ملی مرغوبت هر 2 سال یک بار برگزار می شود که در دور قبل ۹۹ اثر از فارس این نشان را دریافت کردند.

زاهدیان تصریح کرد: با توجه به سهمیه بندی تعداد محصولات قابل ارائه هر استان و به منظور انتخاب برترین آثار تیمی متشکل از کارشناسان مجرب استان به عنوان هیات داوران استانی انتخاب می شوند.

وی ادامه داد: چهارمین دوره داوری اعطای نشان ملی مرغوبیت و برتری آثار صنایع دستی در پاییز امسال در تهران برگزار می شود.

سرپرست معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس گفت: مرحله اول داوری آثار در استان و بر اساس ضوابط خاص برگزار خواهد شد و آثار برگزیده در مرحله استانی برای ارزیابی در سطح ملی در پاییز و به احتمال زیاد در آذر ماه در تهران به معرض نمایش و داوری گذاشته خواهد شد.

زاهدیان افزود: مرغوبیت و استفاده از مواد اولیه مرغوب در حد استاندارد، اصالت که نشانگر هویت، فرهنگ و ارزش‌های سنتی هر منطقه است، زیبایی‌شناسی سنتی، نو آوری در طراحی و تولید، قابلیت عرضه در بازار و کاربردی بودن محصولات از جمله معیارهای دریافت نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی است.

وی با بیان اینکه نشان ملی متعلق به یک اثر است، تصریح کرد: هنرهایی چون گلیم بافی، کاشی هفت رنگ، منبت، نمدمالی، سراجی سنتی، معرق، نقاشی پشت شیشه، ساخت احجام فلزی، تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی نشان ملی دریافت می کنند.

گفتنی است، طبق برنامه ریزی های انجام شده، 20 تا 22 شهریور ماه امسال مرحله نخست داوری‌ محصولات صنایع دستی در شیراز برگزار می شود.

انتهای پیام/ن

داوری ۱۲۰ محصول صنایع دستی هنرمندان فارس برای دریافت نشان ملی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.