سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دیدار نظامیان افغانستانی و پاکستانی در پشاور

وزارت دفاع ملی افغانستان می‌گوید که هیات هفت نفری متشکل از ژنرالان برجسته این وزارت روز گذشته (جمعه ۱۳ اسد) در سفر به پاکستان با نظامیان پاکستانی دیدار کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت دفاع ملی افغانستان می‌گوید که هیات هفت نفری متشکل از ژنرالان برجسته این وزارت روز گذشته (جمعه ۱۳ اسد) در سفر به پاکستان با نظامیان پاکستانی دیدار کرده‌اند.

دولت وزیری، سخنگوی وزارت دفاع گفت، این هیات که توسط محمد زمان وزیری، فرمانده قول اردوی ۲۰۱ سیلاب رهبری می شد، روز جمعه با افسران ارتش پاکستان دیدار کرد.


وی افزود:" در این سفر، هیات اعزامی افغانستان با قومندان قول اردوی ۱۱ پاکستان در ایالت پشتونخواه در شهر پشاور دیدار نموده و روی مسایل مربوط به اطراف خط دیورند با هم گفتگو کردند".


ه گفته آقای وزیری، حصار کشی ارتش پاکستان در اطراف خط فرضی دیورند، پرتاب‌های موشکی نظامیان پاکستانی در خاک افغانستان و پیکار مشترک با هراس افگنی محور این گفتگو‌ها بوده است.

ارتش پاکستان بارها با راکت پراکنی‌های پی در پی در ولایت های مرزی کنر و ننگرهار تمامیت ارضی افغانستان را نقض کرده وخسارات زیادی را نیز بر ساکنان این دو ولایت وارد کرده است.

همچنان این اواخر نظامیان پاکستانی بدون توافق با حکومت افغانستان به حصار کشی دربخش‌های از خط فرضی دیورند اقدام نمود، که این اقدامات خود سر پاکستان واکنش های تند حکومت افغانستان برانگیخته است.

اما سخنگوی وزارت دفاع ملی می گوید که هیات اعزامی افغانستان در دیدار با نظامیان پاکستانی این نگرانی‌ها را با طرف پاکستانی مورد بحث قرار داده و بر پایان دادن این تخطی‌های مرزی تاکید کرده است.

به نوشته جمهور، دولت وزیری خاطر نشان ساخت که دو طرف این گفتگو‌ها را موثر دانسته توافق کرده‌اند که این دیدارها ادامه داشته باشد.

 انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.