سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

رشد 20 درصدی صادرات کالا از گمرکات در آذربایجان شرقی

ناظر گمرکات آذربایجان‌شرقی از رشد 20 درصدی صادرات کالا از گمرکات استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛  علی اصغر عباس زاده ناظر گمرکات آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه موتور محرکه توسعه اقتصاد، صادرات است، گفت: صادرات می تواند اقتصاد استان را رونق ببخشد.

وی با اشاره به وضعیت واردات آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به اینکه کالاهای وارداتی به استان 20 درصد کاهش یافته است، این امر نشان می‌دهد فعالیت های تولیدی در استان افزایش یافته است.

مدیر کل گمرک تبریز با اشاره به برنامه های گمرکات استان در راستای توسعه صادرات غیرنفتی، تصریح کرد: در این راستا، برای صادرکنندگان بسته های حمایتی در نظر گرفته شده و ضمن اینکه تشریفات گمرکی صادرات کم شده، صادرکنندگان به راحتی می توانند صادرات خود را در کوتاه ترین زمان انجام دهند.

عباس زاده با بیان اینکه تمامی کالاهای تولیدی استان به عنوان کالای غیرنفتی در رونق اقتصاد کشور موثر است، ادامه داد: ماشین آلات و مواد غذایی به عنوان کالای غیرنفتی در راستای رونق اقتصادی موثر است، بنابراین افزایش 20 درصدی کالاهای غیرنفتی از گمرکات استان بسیار ارزشمند است و باید واحد های تولیدی از این فرصت نهایت استفاده را به عمل آورند.

وی در خصوص ضرورت صادرات غیرنفتی عنوان کرد: صنعت کشور نیامند تثبیت نرخ ارز است، منابع ارزی از طریق فروش درآمد های نفتی و معدنی حاصل می شود در غیر این صورت از روی اجبار ارز را از طریق صادرات غیرنفتی، تامین می‌کنیم، بنابراین افزایش نرخ ارز به نفع صاردات است.

عباس زاده با اشاره به تاثیر صادرات بر اشتغالزایی خاطرنشان کرد: صادرات غیرنفتی ضمن ایجاد ارزش افزوده بالا، وضعیت اشتغال در جامعه را بهبود بخشیده و درآمد های ارزی را برای تامین نیاز های وارداتی کسب می کند.

 

انتهای پیام/ش

صادرات موتور محرکه توسعه اقتصاد کشور

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.