سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

سرانه فضای سبز اصفهان 15 مترمربع کمتر از استاندارد

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: سرانه فضای سبز اصفهان برای عرصه‌های فضای سبز در اختیار و غیر در اختیار، در حال حاضر 25 مترمربع است که باید به 40 متر افزایش پیدا کند تا به استاندارد برسد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،احمدرضا مصور در خصوص اقدامات شهرداری اصفهان در حوزه زیست‌محیطی اظهار کرد: از حدود 12 سال پیش شهرداری به فعالیت‌های زیست‌محیطی ورود پیدا کرد.

وی افزود: در دو سال گذشته اقدامات شهرداری اصفهان در حوزه زیست‌محیطی شدت زیادی گرفته است، در چند روز گذشته 6 پروژه زیست‌محیطی با اعتباری بالغ‌بر 250 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیدند.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان تصریح کرد: هم‌چنین در آینده نه چندان دور چند پروژه شاخص دیگر از سوی شهرداری در حوزه‌های مختلف با اعتباراتی بالغ‌بر 500 میلیارد تومان در اصفهان افتتاح خواهند شد.

وی با بیان اینکه شهرداری اصفهان برای انجام اقدامات زیست‌محیطی عزمی جدی داشته است، تأکید کرد: در دو هفته آینده افتتاح پروژه‌های سازمان پسماند در دستور کار شهرداری اصفهان است که همه آن‌ها زیست‌محیطی هستند.

مصور با تأکید بر اینکه شهرداری متولی شهر است، ادامه داد: حفظ محیط‌زیست، بهبود شرایط و بهتر کردن شرایط زیستی در شهر اصفهان جزو وظایف قطعی شهرداری است، هرچند که همه ارگان‌های دیگر از جمله محیط‌زیست، آب و فاضلاب و غیره در انجام پروژه‌های زیست‌محیطی شهرداری این ارگان را کمک کردند.

وی در رابطه با سرانه فضای سبز شهر اصفهان عنوان کرد: سرانه فضای سبز اصفهان برای عرصه‌های فضای سبز در اختیار و غیر در اختیار، در حال حاضر 25 مترمربع است که باید به 40 متر افزایش پیدا کند تا به استاندارد برسد.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان ابراز کرد: سرانه فضای سبز تفرجگاهی در شهر اصفهان 3.2 مترمربع است که بسیار رقم پائینی از سرانه فضای سبز استاندارد است.

وی اضافه کرد: یکی از مشکلات در تأمین سرانه‌ها غیر از مباحث تملک، حوزه‌های تأمین آب پایدار برای فضای سبزها است؛ پروژه‌های زیست‌محیطی که در چند روز پیش افتتاح شدند، ما را حداقل از 40 درصد آب فضای سبز مطمئن به یک اطمینانی برای 25 سال آینده می‌رساند.

 

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.