سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم؛

آغازبه کار سومین دوره طرح ملی گفتمان نخبگان علوم انسانی در قم

سومین دوره طرح نخبگان علوم انسانی با حضور حداد عادل، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در سالن همایش های غدیر قم آغاز به کار کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ سومین دوره طرح نخبگانی علوم انسانی عصر امروز با حضور غلامعلی حداد عادل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، حجت‌الاسلام و المسلمین حمید پارسانیا عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت الاسلام ووالمسلمین نجف لک زایی رئیس پژوهشگاه فرهنگ و علوم اسلامی و جمعی از اندیشمندان و دانشجویان مختلف علوم انسانی در مرکز همایش‌های غدیر استان قم افتتاح شد.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به اقدامات این پژوهشگاه در زمینه طرح تحول علوم انسانی اظهار داشت: برای تحول طرح علوم انسانی پژوهشگاه از سال‌ها قبل برنامه‌ریزی مشخصی انجام داده است که نتیجه این اقدامات در دست پی‌ریزی و مطالعه است.

حجت‌الاسلام نجف لک زایی بابیان اهمیت و کاربرد علوم انسانی در عرصه‌های مختلف زندگی اجتماعی افزود: امیدواریم طرحی که از چند سال پیش شروع‌شده است بتواند علوم انسانی را متحول سازد و در نهایت نتیجه آن خدمت به علم و جامعه شود.

وی با بیان کارکردهای اساسی علوم درصحنه مبادلات اجتماعی در جوامع انسانی تصریح کرد: باید علومی را در کشور پی‌ریزی و گسترش داد که برای مردم و جامعه مفید باشد تا کشور از جانب همین علوم دچار ضر و خسران نگرد.

لک زایی پیوند عمیق علوم انسانی بافرهنگ جامعه را موردتوجه قرارداد و گفت: علوم انسانی باید متناظر بافرهنگ اسلامی باشد و درزمینه هستی شناختی بتواند نیازهای جامعه اسلامی را تأمین کند.

انتهای پیام/ش

سومین دوره طرح ملی گفتمان نخبگان علوم انسانی در قم

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.