سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری؛

ساخت مبدل‌های استیم کوئل واحد‌های بخاری نیروگاه نکا در داخل کشور

سازندگان توانمند قطعه سازان داخلی با نظارت متخصصان و کارشناسان نیروگاه نکا برای نخستین بار موفق به طراحی و ساخت مبدل‌های (فین تیوپ) استیم کوئل واحد‌های بخاری نیروگاه شهیدسلیمی نکا شدند.

عمادی رییس روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق نکا (نیروگاه شهید سلیمی) در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: با توجه به متفاوت بودن ابعاد، پیچیدگی طراحی و روش ساخت و نیز فقدان تجربه در زمینه ساخت این لوله‌ها در داخل کشور، با پیگیری‌ها و نظارت مستمر کارشناسان نیروگاه نکا بر مراحل طراحی و ساخت و نیز عزم و اراده سازندگان داخلی برای تولید قطعات حساس نیروگاهی به روش مهندسی معکوس، نمونه‌ای از این قطعه تولید و جهت انجام آزمایشات عملکردی در اختیار نیروگاه قرار گرفت.


وی افزود: پس از دریافت تأییدیه ارزیابی کیفیت از گروه‌های مهندسی و تعمیرات، تاکنون ۲ هزار عدد از این لوله‌ها ساخته و در واحد‌های نیروگاه نصب شد.


رییس روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق نکا (نیروگاه شهید سلیمی) گفت: نیروگاه شهید سلیمی نکا با مدیریت ساخت این قطعه توانسته تاکنون از خروج ۵۰۰ هزار دلار ارز از کشور جلوگیری کند.


عمادی از مزایای بکارگیری این قطعه را اثبات خودباوری و توانمندی قطعه سازان داخلی و قطع وابستگی صنعت برق کشور از شرکت‌های خارجی تأمین کننده قطعات دانست.


وی گفت: هر واحد بخار نیروگاه نکا دارای ۱۲ مبدل حرارتی استیم کوئل و هر کدام نیز دارای ۱۹۲ لوله فین دار است که در مجموع در ۴ واحد بطور همزمان ۹ هزار و ۲۱۶ عدد لوله فین دار نصب شد.


وی افزود: این مبدل‌ها با هدف ایجاد احتراق بهتر، کاهش مصرف سوخت، افزایش راندمان واحد‌ها و همچنین کاهش میزان آلاینده‌های زیست محیطی به عهده دارند.

 
انتهای پیام/آ


صرفه جویی ارزی با ساخت مبدل‌های فین تیوپ در نیروگاه نکا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.