سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ولایتی در جمع خبرنگاران؛

آمریکا با ادامه تحریم‌ها علیه ایران تنها خود را منزوی می‌کند

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آمریکا با ادامه تحریم‌های یکجانبه علیه ایران منزوی می‌شود.

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، در حاشیه دیدار با سفیر چین در ایران که امروز پنج‌شنبه (12 مرداد ماه) برگزار شد در جمع خبرنگاران، درباره جلسه با سفیر چین اظهار داشت: جلسه امروز حاوی پیام مثبتی برای بنده درباره مسائل سوریه بود.

وی افزود: روابط ایران و چین روند رو به رشدی دارد به طوری که در 6 ماه اول سال 2017 در مقایسه با 6 ماه مشابه در سال قبل حجم مراودات ایران با چین افزایش 31 درصدی داشته است.

ولایتی تصریح کرد: از همکاری‌های دو جانبه میان ایران و چین می‌توان  به تأسیس کارخانه آلومینیوم، صنایع پتروشیمی در عسلویه، پاکسازی و بروز رسانی پالایشگاه آبادان، دو خطه کردن راه آهن تهران – مشهد و تهران – اصفهان اشاره کرد و امید است این همکاری روند رو به‌رشدی داشته باشد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، بیان داشت: در رابطه با همکاری چین و ایران در منطقه گام‌های آشکار و مهمی آغاز شده و نماینده دولت چین برای پیشبرد امور سوریه به ایران سفر کرده است و گفتگو در  زمینه مسائل سوریه بین چین و ایران در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: ما از مقامات چینی درخواست کردیم که  همکاری بین دو کشور فراتر از مسائل سوریه پیش برود و در ارتباط با مسائل غرب آسیا و شمال آفریقا همکاری‌های مناسبی را صورت دهیم.

ولایتی تأکید کرد: بدون تردید رفت و آمد بین دو کشور در آینده‌ای نزدیک افزایش خواهد یافت و فرستاده چین به منظور حضور در مراسم تحلیف رئیس جمهور دولت دوازدهم در تهران حضور خواهد  یافت.

ولایتی در پاسخ به این سوال که ترامپ شب گذشته تحریم‌های علیه ایران را امضا کرده و ایران باید در این زمینه چه واکنشی داشته باشد، گفت: به نظر می‌رسد که سیاست‌های دولت جدید آمریکا دچار یک افول و سیری به سمت قهقرا شده است و آمریکایی‌ها هر چه بیشتر دست به چنین اقداماتی بزنند منزوی‌تر خواهند شد.

وی افزود: کشور ایران به تحریم‌های آمریکا از زمان پیروزی انقلاب تا کنون عادت دارد و آموخته که مشکلات خود را از راه‌های میان‌بر دیگری حل کند و این گونه نیست که اگر ایالت متحده ما را تحریم کند ایران به طور کامل محروم خواهد شد، بلکه کشورهای دیگری مانند چین، روسیه و برخی کشورهای اروپایی هستند که با ما همکاری‌های مشترکی دارند.به عنوان مثال همکاری ایران با فرانسه، آلمان، چین و روسیه رو به افزایش است و بسیاری از خلاء‌های ناشی از تحریم‌ها به این واسطه ترمیم خواهند شد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، تصریح کرد: بدون تردید این نوع سختگیری‌های آمریکا در نهایت به انزوای این کشور منجر خواهد شد و ما با تقویت اقتصاد مقاومتی که راهبرد اصلی جمهوری اسلامی ایران است، می‌توانیم با این نوع تحریم‌ها مقابله کنیم البته آمریکا بیش از آنکه بخواهد به دنبال اثرگذاری اقتصادی باشد در صدد اثرگذاری روانی است.

ولایتی بیان داشت: اگر مقامات آمریکا فکر می‌کنند که با این تحریم‌ها می‌توانند نفوذ منطقه‌ای از دست رفته خود را بازگردانند، اشتباه می‌کنند و هر روز که می‌گذرد مردم منطقه و جهان اسلام از سیاست‌های آمریکا و رئیس جمهور این کشور بیشتر متنفر خواهد شد.

وی ادامه داد: به صراحت می‌گویم که آنها فکر می‌کنند، می‌توانند مانع از استمرار ارتباط استراتژیک ایران، سوریه، عراق، لبنان و سایر کشورها شوند، اما دچار اشتباهات محاسباتی شده‌اند و هر روزی که می‌گذرد قدرت ایران در منطقه بیشتر و نفوذ آمریکایی‌ها کمتر می‌شود.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام،  در پایان گفت: بی‌شک این تدابیر آمریکا نتیجه عکس خواهد داشت و بر همگان واضح است که مجموعه اتحادیه اروپا و دیگر کشورها از سیاست‌های اقتصادی و تحریم‌های گسترده علیه ایران و سوریه ناراضی و در حال مقابله با آمریکایی‌ها درباره این تحریم‌ها هستند و لازم است که آمریکا بداند پیروز واقعی این میدان نبرد جمهوری اسلامی ایران است.

انتهای پیام/

روابط ایران و چین روند رو به رشدی دارد

برچسب ها: سوریه ، چین ، دولت دوازدهم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.