سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

چاپ بیش از10 جلد کتاب از سوی موسسه تاریخ و فرهنگ ایران دانشگاه تبریز

رئیس موسسه تاریخ و فرهنگ ایران دانشگاه تبریز از چاپ بیش از 10 عنوان کتاب از سال 90 تا کنون در این موسسه خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛  محمدعلی پرغو، رئیس موسسه تاریخ و فرهنگ ایران دانشگاه تبریز با اشاره به تاریخچه تشکیل این موسسه گفت: موسسه تاریخ و فرهنگ ایران در سال 1323 یا به روایتی دیگر در سال 1326 تاسیس یافته و پیش از انقلاب بیش از 36 عنوان کتاب به چاپ رسانده است.

وی با بیان اینکه این کتاب ها جزو منابع مهم کشور محسوب می شود، اظهار کرد: این کتاب ها از جمله شامل دیوان صائب تبریز، تاریخ ایلخانان، دیوان حافظ و دیوان مجیرالدین بیلقانی است.

رئیس موسسه تاریخ و فرهنگ ایران دانشگاه تبریز با بیان اینکه فعالیت این موسسه تا سال 90 با رکود مواجه شده بود، یادآوری کرد: از سال 90 تا کنون علاوه بر چاپ و تجدید چاپ بیش از 10 جلد کتاب، بیش از 10 همایش ملی علمی برگزار کرده است.

پرغو ادامه داد: برای اولین بار در تاریخ ایران کتاب  آذربایجان قصه لری در 3 جلد به زبان ترکی از سوی این موسسه در زیر چاپ است و چاپ کتاب های متعددی در باب استعمار، فرقه های وهابیت و بهائیت، سفرنامه های الکساندر دوما، شناخت اسناد تاریخی، رویکردهای تاریخی انحطاط و جهانگشای خاقان در حال پیگیری است.

وی با اشاره به موزه موسسه تاریخ و فرهنگ ایران دانشگاه تبریز گفت: بعد از موزه ملی تهران، دومین موزه کشور متعلق به این موسسه بوده که در زمینی به مساحت بیش از 580 متر مربع دایر است.

پرغو، افزود: آثار موجود در این موزه از جمله شامل بخش های مختلف فلزات، سکه ها، منسوجات، کتابت و سایر اشیای حوزه میراث فرهنگی است.

 

انتهای پیام/ش

چاپ کتاب آذربایجان قصه لری ازسوی موسسه تاریخ و فرهنگ ایران دانشگاه تبریز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
علیرضا نخعی
۱۰:۱۱ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
درمورد تهیه ی کتاب های چاپ موسسه چگونه باید اقدام کرد. با سپاس