سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد ؛

آغاز عملیات اجرایی توسعه تصفیه خانه شهرک صنعتی چرمشهر

با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، عملیات اجرایی توسعه تصفیه خانه شهرک صنعتی چرمشهر آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد؛ علی یزدانی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، در این مراسم، به خود کفایی کشور و استفاده از دانش داخلی در بیشتر بخش های صنعت اشاره کرد و گفت: با سیاست های حمایتی دولت تدبیر و امید که در کشور انجام شده امروز شاهد هستیم که مطالعات و آماده سازی و اجرای کامل تصفیه خانه هااز جمله طراحی، ساخت و نظارت آن توسط متخصصین داخلی و مطابق با استانداردها و پیشرفته ترین تجهیزات ساخته می شود.

وي افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی کشور و جلوگیری از هدر رفت منابع آب، مدیریت صحیح آن در تمام بخش ها ضروری است.


یزدانی گفت : یکی از اولویت های مهم ما در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشورتوجه و تمرکز بر مقوله محیط زیست بوده و تمام تلاش خود را برای حفظ و ارتقا آن انجام خواهیم داد زیرا که توسعه صنعت با رعایت مسائل زیست محیطی امکان پذیر است.


رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افزود: با توجه به پیگیری های انجام شده در کارگروه پایش واحدهای صنعتی آلاینده، نظارت مستمر و كنترل فاضلاب واحدهاي صنعتي انجام می شود تا تصفيه خانه در ادامه روند فعاليت خود به نحوه مطلوب مورد بهره برداری قرار گرفته و از سرمایه گذاری انجام شده در بخش محیط زیست استفاده بهینه بعمل آید.


در ادامه این مراسم فتحعلی محمدزاده, معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت : طرح مدول توسعه و ارتقا تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی چرمشهر با اعتباری افزون بر 180میلیارد ریال اجرا خواهد شد که اعتبارات این طرح از محل اعتبارملی، استانی و جاری و مشارکت واحدهای تولیدی مستقر در شهرک صنعتی چرمشهر تامین خواهد شد.


وی عنوان کرد: با بهره برداری از این تصفیه خانه در شهرک صنعتی چرمشهر ظرفیت تصفیه روزانه 3 هزارمترمکعب فاضلاب واحدهای صنعتی و تولیدی فراهم خواهد شد.


معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اشاره کرد: در حال حاضر 73درصد واحدهای صنعتی مستقر در شهرک های صنعتی تحت پوشش تصفیه خانه فاضلاب هستند.


وی تأکید کرد: از برنامه های دولت تدبیر و امید ساخت و ساز پروژه های عمرانی در حوزه صنعت است، طبق اولویت ها بیشتر برنامه های عمرانی که برنامه ریزی شده بود در شهرک‌ها و نواحی صنعتی تا پایان دولت یازدهم انجام شد و در دولت دوازدهم هم پیگیری و اجرا خواهد شد تا صنعتگران دغدغه ای در خصوص تأمین زیرساخت هانداشته باشند.


همچنین در ادامه مسعود مهدی زاده مقدم مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی گفت : با توجه به مسئله کمبود آب در استان، استفاده مجدد از پساب یکی از مهم ترین مباحث مطرح در نگرش جامع به منابع آب است و استفاده مجدد ازپساب تصفیه شده تصفیه خانه ها کمک شایانی به حفظ منابع آبی دشت مشهد خواهد کرد.


وی افزود: امسال دو تصفیه خانه که یکی با ظرفیت 6 هزار مترمکعب تصفیه فاضلاب در روز با اعتبار 160 میلیارد ریال در شهرک صنعتی توس و دیگری با ظرفیت تصفیه 3 هزار مترمکعب فاضلاب در روز و اعتبار 180 میلیارد ریال در شهرک چرمشهر مشهد ایجاد خواهد شد که تا دو سال آینده به بهره برداری می رسد.


مهدی زاده ادامه داد: هم اکنون 8 تصفیه خانه فعال با ظرفیت تصفیه 14 هزار مترمکعب در روز فاضلاب واحدهای صنعتی در شهرک ها و نواحی صنعتی خراسان رضوی وجود دارد که بخشی از پساب های این تصفیه خانه در اختیار شرکت آب منطقه ای برای استفاده مجدد قرار می گیرد.
 

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان افزود : میزان آلودگی فاضلاب صنایع چرم به لحاظ کلیه شاخص های زیست محیطی از سایر صنایع بسیار بیشتر است و همین امر سبب شده، هزینه اجرای طرح نسبت به سایر طرح های مشابه بیشتر باشد.


رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 45 شهرک وناحیه صنعتی مصوب، 38 شهرک فعال با استقرار 2 هزار 414 واحد صنعتي بهره برداري شده و اشتغال بالغ بر 71 هزار و 836 نفر را دارا است.


انتهای پیام//ف.ح
 
 


تصفیه خانه شهرک صنعتی چرمشهر ظرفیت تصفیه روزانه 3 هزارمترمکعب فاضلاب واحدهای صنعتی را داراست

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.